Kettős pontszerzéssel zárt a Mercedes Dzsiddában, de az ötödik és a tizedik hely továbbra sem az, amiről a konstruktőri címvédőnél álmodoznak. Az autó körönként egy másodperccel lassabb a Red Bullnál és a Ferrarinál, Lewis Hamilton a verseny végén pedig Kevin Magnussen Haas-Ferrariját sem tudta elkapni, majd a célba érés után megkérdezte, szerzett-e egyáltalán pontot a tizedik hellyel.
„Rendben, Lewis, tizedik hely, sajnálom" – közölte Hamiltonnal versenymérnöke a rádióban a célba érkezés után, mire a hétszeres világbajnok visszakérdezett:
ezért a helyezésért még adnak egyáltalán pontot?"
Amennyiben komolyan kérdezte, felmerülhet, hogy a 37 esztendős brit hol volt az elmúlt 12 évben, hiszen a 2010-es szezon óta jár pont az első tíznek.
Ami pedig a versenyét illeti, a Nicholas Latifi balesete miatt beküldött biztonsági autó jól jött neki, mivel hirtelen a hatodik helyen találta magát csapattársa mögött, a Daniel Ricciardo és Fernando Alonso lerobbanó autója miatt életbe léptetett bokszutcazár viszont kibabrált vele.
Azaz pontosabban ő babrált ki saját magával, mert a fedélzeti kamerás felvételek tanúsága alapján Peter Bonnington jóval azelőtt a bokszba hívta, hogy odaért volna a bokszbejárathoz, Hamilton pedig Ricciardo félreállt McLarenjét látva úgy döntött, hogy nem megy be.
Mint kiderült, ez hiba volt, mert ezután lezárták a bokszutcát, és a teljes VSC-fázis során zárva volt, így csak az újraindulás után cserélhetett kereket. Miután ezt megtette, visszaesett a 12. helyre, majd Albon és Stroll megelőzésével feljött a 10. pozícióba.
„Az elején küszködtem a gumik hőmérsékletével, aztán elkezdett kicsit jobbá válni a helyzet és elkezdtem hozni az előttem levőkön, akik a közepes gumin elkezdtek visszaesni. Úgyhogy az első etap nagyon jó volt. Nyomtam neki, és azt hiszem, közel azonos időket autóztam, mint George az új keményeken. Úgyhogy akkor jól éreztem magam, aztán elkezdtek félreállni az autók" – értékelt a Sky Sportsnak.
Hamilton elmondta, hogy csalódott, de legalább szerzett egy pontot, és a folytatásban keményen fognak dolgozni. Azzal kapcsolatban pedig nem szolgált pozitív hírekkel, hogy a bahreini futamhoz képest sikerült-e előrelépniük az autóval. „Nem érzem úgy, hogy különösebben változott volna bármi is a legutóbbi verseny óta, de csak néhány nap telt el.
Amit tudok, hogy ma a végén nem tudtam tartani a tempót a Haasszal. Bármekkora is a motorerejük, elviharzottak mellettem, miután megelőztem korábban Magnussent, úgyhogy rengeteg munka vár ránk.
De tudom, hogy nagyszerű a csapatunk, és leszegett fejjel próbálunk meg javulni."
Hogy a Mercedes két futam után még a Red Bull előtt van a konstruktőri összetettben, az nagyban George Russell érdeme, aki ismét jól versenyzett, és kihozta az autóból a legtöbbet.
„Az ötödik hely volt ma a maximum, miközben persze szerettünk volna többet elérni – nyilatkozta az F1 TV-nek. – Az autót nagyon jó volt vezetni. Tudtuk, hogy nincs elég leszorítóerőnk, de szerintem nagyon jó helyzetbe hoztuk a kocsit erre a futamra. Annyira keményen nyomtam, amennyire csak tudtam, ami nagyon klassz volt. Valószínűleg ez volt fizikálisan a legnehezebb versenyem a Forma-1-ben, de jó volt a határokat feszegetni ezen a téren és ennyire koncentrálni 50 körön keresztül egy utcai pályán. Klassz volt, de a győzelmekért szeretném ezt csinálni, és nem az ötödik helyért magányosan autózva."
„Egy nehéz helyzetben az ember mindig a pozitívumokat akarja nézni, de nem azért vagyunk itt, hogy ennyivel megelégedjünk. Nem lehetünk elégedettek. Tudjuk, hogy ez alkalommal a lehető legjobb eredményt értük el, de Brackley-ben és Brixworth-ben minden egyes ember többet akar. Én és a csapat is, ezért addig fogunk hajtani, amíg nem dolgozzuk le ezt a különbséget."
Russell sem volt túl optimista az előrelépéssel kapcsolatban.
Nem tudom [hogy előreléptünk-e], mert továbbra is úgy egy másodperccel vagyunk lassabbak a Ferrarinál és a Red Bullnál versenykörülmények között.
Apró lépéseket teszünk jelenleg, miközben nagyobb ugrások kellenek. Biztos vagyok benne, hogy képesek vagyunk erre, de hogy mikorra, azt nem tudom. Mindenki folyamatosan fejlődik, nekünk egyszerűen gyorsabban kell."