A Szaúd-arábiai Nagydíj időmérője Sergio Pérez pályafutásának első F1-es pole pozíciója mellett Mick Schumacher hatalmas balesetéről marad emlékezetes. A német pilóta 5 perccel a Q2 leintése előtt vesztette el az autó irányítását a tízes kanyar kerékvetőjén, majd óriási erővel csapódott a szemközti falba. Bár kórházba szállították, sérülés nélkül megúszta az incidenst, igaz, a versenyt ki kell hagynia.
A dzsiddai pályát már korábban is veszélyesnek tartották, igaz, a legtöbben a beláthatatlan kanyarok okozta ráfutásos balesettől félnek, ami szerencsére eddig nem következett be. Schumacher bukása ugyanakkor már problémákra is rámutatott, amelyek Lando Norris szerint
nem pusztán önmagában az aszfaltcsíknak, hanem az idei autóknak is betudhatóak.
„Úgy gondolom, hogy ismerve az autók ezen generációját, és tudva, hogyan tervezték, illetve miként kell működtetni őket, néhány kerékvetőn módosítani kellene, és szerintem ez a rázókő ilyen” – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen.
Schumacher balesete ráadásul nem az első komoly bukás ezen a hétvégén: a Forma-2 pénteki szabadedzésén Cem Bölükbaşı ugyanott ütközött a falnak, és őt is kórházba kellett szállítani. A német versenyzővel ellentétben ráadásul ő nem úszta meg ilyen olcsón, ugyanis agyrázkódást szenvedett.
„Ez a Forma-2 alapján is nyilvánvaló volt, mert azoknak az autóknak szintén nagyon alacsony [a hasmagasságuk] – folytatta Norris. – Két baleset is történt, és Cem, a török srác kórházba is került. Szerintem az ilyen típusú autók esetében ekkora sebességnél nem lehet egy rázókő ennyire agresszív.
Az pedig tovább ront a helyzeten, hogy milyen szögben helyezkedik el, és ha az ember egy kicsit is hibázik, akkor olyan baleset lehet belőle, mint amilyet láttunk.”
Elsőre azt lehetne gondolni, hogy a versenyen már kevésbé kell félni ilyen jellegű balesettől, mert a mezőny tagjai nem feszegetik annyira a határokat, mint a kvalifikáción. A McLaren pilótája ugyanakkor rámutatott, hogy bizonyos szempontból pont az ellenkezője az igaz, ezért módosításokat sürget.
„A futamra egy kicsit változtatni kell rajta, mert egy versenyen különösen [veszélyes] – magyarázta. – Ha az ember követ valakit, és a turbulens levegő miatt önhibáján kívül kicsit alulkormányzottá válik az autója, akkor megcsípheti [a kerékvetőt], aminek az autó kialakítása miatt rossz vége lehet. Úgyhogy szerintem módosítanunk kell rajta.”
Norrisnak felvetették, hogy mit szólna, ha TecPro-falat helyeznének el a kérdéses részre, ám szerinte ez sem lenne jó megoldás, mert egy ütközés esetén becsúszna a pályára. Hozzátette, hogy a kerékvetőt leszámítva mindent a lehető legjobban alakítottak ki,
persze a falak közelségét leszámítva, de az meg pont a pálya lényegét adja.
Daniel Ricciardo csatlakozott csapattársához, és szerinte sem ideális ez a fajta rázókő az idei kocsikkal párosítva. Az ausztrál versenyző rámutatott, hogy nincs bajuk a kihívásokkal, de most átestek a ló túloldalára.
„Most, hogy az autók [hasmagassága] jóval alacsonyabb, ez a fajta rázókő egyáltalán nem megbocsátó – jelentette ki. – Persze mindig előjönnek azok a gondolatok, hogy »nehéznek kell lennie«, illetve »nem akarjuk, hogy minden könnyű legyen«, de ez egy kicsit túlzás. Ahogyan láttuk Mick esetében, nagyon kemény ütközés volt. Nem tudom, hogy az adatok mit [mutatnak], de a balesetnek hatalmas G-ereje lehetett. Egyelőre azonban fontosabb ennél, hogy örülök a híreknek, miszerint többé-kevésbé jól van. Elég nagy baleset volt, szóval jó látni, hogy megúszta.”