Az F1 rajongói közül rengetegen várják izgalommal a netflixes F1-sorozat, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért) negyedik évadának március 11-i megjelenését. Számukra remek hír, hogy az amerikai médiaszolgáltató közzétette a tavalyi idényt feldolgozó tíz rész előzetesét.
A 2021-es volt minden idők egyik legszorosabb F1-es szezonja, ennek tudatában az új évad is izgalmasnak ígérkezik. Igaz, a világbajnoki csata egyik főszereplője, Max Verstappen nem nyilatkozott a stábnak, mondván, sokszor hamis narratívát állítanak fel, és nem létező konfliktusokat generálnak. Nemcsak a holland pilóta, hanem a közönség jelentős része is fogalmazott meg hasonló kritikát, ám Stefano Domenicali szerint a Forma-1 sokat köszönhet a sorozatnak.
Kétségtelen, hogy a Drive to Survive-nak hihetetlen hatása van elsősorban az új nézőkre, emellett más piacokon, például az Egyesült Államokban is
A Forma-1 a 2018-as idénytől kezdve működik együtt a Netflixszel, a Drive to Survive első évada pedig 2019-ben jelent meg. A hatalmas siker láttán többek között a MotoGP is úgy döntött, hogy megcsinálja a „saját Drive to Survive-ját”: az Unlimited című sorozat az Amazon Prime-on fog megjelenni három nappal a valódi Drive to Survive után. Az F1 tehát ebből a szempontból mindenképpen utat mutatott, és ha úgy adódik, akkor a továbbiakban sem fog megriadni a változástól.
„Úgy gondolom, megmutattuk, hogy a Forma-1 mindig egy lépéssel megelőzte a változásokat – fogalmazott Domenicali. – Fontos számunkra, hogy továbbmenjünk a Drive to Survive-val és a netflixes barátainkkal egészen addig, amíg úgy gondoljuk, hogy olyan show lesz belőle, amely különbséget jelent. Ha ez csak egy másfajta módja lesz a Forma-1-ről történő beszélgetésnek anélkül, hogy hozzáadott értéket teremtene az F1 platformjának, akkor
jobb lenne újratárgyalni [az együttműködés feltételeit], és megnézni, hogy a jövőben mit lehetne másképp csinálni a Netflixszel vagy egy másik partnerrel.”
Az elmúlt években jelentős mértékben bővült az F1 szurkolói bázisa, tavaly például minden más sportágénál nagyobb növekedést produkált a közösségi médián belül. Emellett ráadásul az Egyesült Államokban is egyre nagyobb a népszerűsége, ami nagyban köszönhető a Netflix sorozatának.
„Ez a felület kulcsfontosságú volt a tudatosság növekedésének szempontjából, főként a fiatal generáció és a Forma-1 új szurkolóinak körében – vélekedett Domenicali. – Emiatt köszönetet kell mondanunk ezért a vízióért, termékért, valamint a tényleg nagyon jó minőségért.”