Saudi Arabian racing driver and Board Member of the Saudi Arabian Motor Federation (SAMF) Aseel Al-Hamad (L) presents the pole postion trophy to Mercedes' British driver Lewis Hamilton after the qualifying session at the Yas Marina Circuit in Abu Dhabi, a day ahead of the final race of the season, on November 30, 2019. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Alpine színeibe festettek egy tíz ezelőtti F1-es autót, amellyel két autóversenyző hölgy több helyszínen vezetett Szaúd-Arábiában, hogy népszerűsítsék a sportágat a nők körében.
Történelmet írt két autóversenyző hölgy, Abbi Pulling és Aszil al-Hamad, mivel ők lettek az első nők, akik F1-es autót vezethettek Szaúd-Arábiában. Mint ismert, a muszlim országokban a nők jogait számos területen korlátozzák, de az Alpine és a szaúdi turisztikai ügynökség által megvalósított promóció legfőbb célja mégsem ehhez kapcsolódott, hanem ahhoz, hogy népszerűsítsék a sportágat a nők körében.
A hölgyek az ország több helyszínén jártak bemutatót tartani az istálló 2012-es, az Alpine színeibe öltöztetett modelljével, melyet akkoriban még Lotus néven indítottak. Kimi Räikkönen annak idején egy ilyen autóval tért vissza a Forma-1-be két év kihagyás után.
A 19 éves Pulling a nők számára létrehozott W Series-ben indul idén, míg al-Hamad arról ismert, hogy hazájában tag a motorsport szövetségben és ő képviseli az országot az FIA női motorsporttal foglalkozó bizottságában.
Remélem, ettől még többen lesznek szerelmesek a Forma-1-be és több nő gondolkodik el azon, hogy a motorsportban indítson karriert
– idézte al-Hamadot az F1 hivatalos honlapja. – Fontos jó példákkal megmutatni a fiatal generációnak, hogy ők is eljuthatnak idáig, nemtől függetlenül."
Alonso a gumiproblémák megoldását sürgeti
Rosszul indult a Bahreini Nagydíj az Alpine-nak, mert Esteban Ocon autójáról néhány perc után leszakadt az oldalszekrényről egy jókora darab, és onnantól a legújabb fejlesztésű példány helyett egy korábbit kellett használnia. A csapat azonban bejelentette, hogy a hétvégén Szaúd-Arábiában ismét a frissebb verziót szerelik fel a francia kocsijára.
„Nem lesznek feltűnő újításaink, de az edzéseken kipróbálunk néhány kísérleti elemet a jövőbeli fejlesztési irányok felméréséhez – tette hozzá Pat Fry technikai igazgató. – Mivel ezen a pályán alacsony leszorítóerőre van szükség, egy másfajta hátsó légterelő fogunk használni."
Az Alpine versenyzői a 7. és a 9. helyen fejezték be a futamot, azaz mindketten pontot szereztek. Ezt Ocon és Alonso egyaránt pozitívumnak látja, de utóbbi nem feledkezett meg arról, hogy van miben fejlődniük.
„Mindkét autóval pontokat szereztünk az első versenyen, számunkra ez a legfontosabb. Tavaly pont nélkül távoztunk Bahreinből, szóval ez máris javulás – értékelt. – Úgy gondolom, jó tempót diktáltunk a hétvége nagy részében,
de szenvedtünk a gumik kopásával a futamon, ez eléggé kihatott ránk.
„Ki kell elemeznünk az adatokat, hogy javuljunk ezen a téren, mert nem kérdés, hogy más futamokon is kihívást jelent majd."