A Szaúd-arábiai Nagydíj egyik színfoltját adta a két Alpine körökön át tartó párharca. Fernando Alonso és Esteban Ocon egyáltalán nem kímélte egymást, miközben kemény, de fair csatát vívtak, ám az kissé érthetetlen volt, hogy a csapat miért engedte nekik mindezt, hiszen eközben totálisan leszakadtak az előttük az ötödik helyen haladó George Russelltől, majd Valtteri Bottas és Kevin Magnussen utolérte őket, a finn pedig előzni is tudott. Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke szerint ugyanakkor nem volt semmi probléma azzal, hogy pilótái egymással voltak elfoglalva, és legalább szolgáltattak egy kis show-t a nézőknek.
Végül a hatodik helyet megszerző Ocon végzett előrébb a két rózsaszín autó közül, de csak azért, mert Alonso műszaki hiba miatt feladta a futamot. A francia pilóta feldobottan nyilatkozott a verseny után. „Nagyon szórakozató volt. Jót versenyeztünk Landóval, Fernandóval és Valtterivel.
Ezekkel az autókkal teljesen más a versenyzés filozófiája, nagyjából olyan, mintha gokartversenyen lennénk
– nyilatkozta a helyszínen egybegyűlt újságíróknak. – Ami a Fernandóval vívott szoros csatát illeti, ezen a hétvégén minden edzésen nagyon közel voltunk egymáshoz, az időmérőn kevesebb, mint egy tized választott el minket, úgyhogy egész évben szoros lesz a helyzet. Ez növeli a csapatteljesítményt."
Ocon nem tartotta problémának, hogy a 6. körben még 1,5 másodperccel lemaradva követték Russell Mercedesét, majd a körökön át tartó csatájuk során 12 másodpercre szakadtak le tőle,
minden esélyüket elveszítve rá, hogy elkapják a britet, végül pedig az őket utolérő Bottasnak őt sikerült is megelőznie.
„Amikor csatázol, akkor természetesen időt veszítesz, akárcsak a gokartban. Ez normális – mondta a francia. – Ugyanakkor egy egykiállásos futamon a pályán elfoglalt pozíció eléggé fontos, a csapat pedig engedett minket csatázni. Mindig kiváltság Fernando ellen versenyezni, mosolyt csal az arcomra. Remek versenyző, ezt tudjuk, elképesztően gyors. Magával a legendával csatázni kiváltság, és jó, hogy ennyire szoros volt köztünk a harc, és hogy előrevihetjük a csapatot. Szerintem semmivel sem lett lassabb azóta, hogy 2007-ben Lewis ellen csatázott. Olyan, mint egy jó bor, az évekkel együtt érettebbé vált."
Alonso csapattársával ellentétben jóval kevésbé volt lelkes, és nem is akarta hosszasan ecsetelni a történteket. „A rajt előtt is tudtuk, hogy versenyezhetünk, de nem érhetünk össze, úgyhogy nem is érünk.
Természetesen extra helyet kell hagyni, de minden rendben volt. Már Bahreinben is csatáztunk az első etapban, még ha más stratégián is voltunk.
Itt ugyanolyan stratégiával mentünk, de valamilyen oknál fogva az én autóm gyorsabbnak érződött az időmérőn és a versenyen is, úgyhogy képes voltam előzni és egy kicsit elhúzni."
„Utána Kevinnel is jót csatáztam, Bottas pedig nagyon gyors volt, ellene nagyon kellett védekeznem. Jó csaták voltak. Ez a pálya a három egymást követő DRS-zónával esélyt kínál erre. Úgy éreztem, hogy az autóm a megfelelő működési tartományban van és egy kicsit jobb volt ma, így megvolt az esélyem előzni és ellépni egy kicsit. A fő fenyegetést Bottas jelentette. Gyors volt ma, nem volt könnyű őt magam mögött tartani."
Otmar Szafnauer a két pilótája kakaskodása közben többször is láthatóan feszültté vált, utólag viszont elmondta, részükről is rendben volt a dolog. „Rendben volt, tiszta párharc volt, olyan, amit a szurkolók látni akarnak. Már az elején közöltük velük, hogy szabadon versenyezhetnek, ugyanakkor egy kicsit több időt veszítettünk, mint arra számítottunk. Ez kissé a pálya sajátosságaiból fakad, illetve abból, hogy az idei autók jobban tudják követni a másikat, ami az új szabályok célja volt. És mivel ez a helyzet, körönként oda-vissza lehet egymást előzgetni."
Szafnauernek felvetették, hogy nem lenne-e üdvözítőbb ilyen esetben szólni a pilótáknak, hogy fejezzék be a csatározást, és a csapat érdekeit tartsák szem előtt.
Ez pontosan az, amit meg kell vizsgálnunk, hogy mikor mondjuk nekik, hogy fejezzék be egymás előzgetését, mert időt veszítenek"
– válaszolta.
„Ez egy gyors pálya, közel vannak a falak, de pontosan azt tették, amiről a verseny előtt is beszéltünk. Ez mindenkinek jó volt. Ha Fernando nem áll meg a pályán, a hatodik és hetedik helyen végeztünk volna. Csináltunk a szurkolóknak egy kis show-t, és szerintem erről szól ez. Hagyni kell a pilótákat versenyezni" – jelentette ki.