Maga a Forma-1 is lazított az intézkedéseken, és már nem kötelező a rendszeres tesztelés, elegendő igazolni az oltottságot.
A helyszíneken a beltéri maszkviselés továbbra is kötelező, illetve, ha olyan emberrel találkoznak az F1-ben dolgozók, akikkel nem dolgozik együtt minden nap. Ezek a szabályozások a közeljövőben változhatnak.Tesztelés továbbra is van lehetőség, de már csak az erősen ajánlott kategóriába sorolják, és nem teszik kötelezővé.A csapatok viszont a saját érdekükben folytatják a tesztelést, illetve azok számára akiknél tünetek mutatkoznak kötelező teszteltetniük magukat. Pozitív eredmény esetén természetesen nem léphetnek a pálya területére a fertőzöttek.
A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc már kétszer is átesett a koronavíruson, a monacói azonban szerencsés volt, mert egyszer sem kellett futamot vagy tesztelést kihagynia. A pilótákat viszont elővigyázatosságra intheti annak a veszélye, hogy egy esetleges pozitív COVID-19 tesztet követően ki kell hagyniuk akár futamokat is.
"A dolgok kezdenek lassan visszatérni a korábban megszokottakhoz, de úgy vélem, hogy óvatosnak kell maradnunk." - mondta Leclerc.
Elővigyázatosnak kell lennünk, a versenyzőknek is egymás között, mert a COVID-19 nem tűnik el egyik napról a másikra. Ha elkapod a vírust, akkor nem versenyezhetsz, ami nagyon sokba kerül. Továbbra is óvatosságra intek mindenkit.
-tette hozzá a monacói.
Ez persze nem jelenti azt, hogy Vettel vagy Ricciardo ne lett volna elővigyázatos, de törekedni kell a jövőben is a kockázatcsökkentésre. Különösen igaz ez a mostani zsúfolt versenynaptárra a 23 futammal.
Ahhoz, hogy Vettel versenyezhessen a következő hétvégén Szaúd-Arábibában, már az elkövetkező napokban negatív tesztet kellene produkálnia.
Összességében tehát akár egy futam kihagyása is hatalmas érvágást jelenthet a pilóta egyéni, valamint a csapat konstruktőri világbajnoki pontversenyében is.
Az eddigi versenyzők közül a mezőnyből akiknek futamot kellett kihagyniuk többek között, Lewis Hamilton volt, aki 2020-ban nem indulhatott a Szahíri Nagydíjon. Továbbá Kimi Raikkönen, Nyikita Mazepin és Lance Stroll is mulasztott már futamot koronavírus miatt.
A futam kihagyásának a veszélye miatt a pilóták és a csapatfőnökök minden kétséget kizáróan elővigyázatosak maradnak. Az emberi természet viszont olyan, amilyen. Amint lazítanak a szabályokon és nyugodtabbak az emberek, azonnal nehezebbé válik betartani a saját maguk által hozott intézkedéseket, és elővigyázatosnak lenni.
Elkapni a koronavírust továbbra is ugyanolyan esélyes, mint korábban volt. Sőt a Forma-1-ben dolgozóknak fokozottan nőtt az esélye, hogy megfertőződjenek 2020-hoz vagy 2021-hez képest, mert azok a szigorú szabályozások már nincsenek életben.
A Ferrari másik pilótája, Carlos Sainz is elismerte, hogy nehéz elővigyázatosnak maradni miközben változnak a dolgok körülötte: "Igyekszem olyan fegyelmezett lenni, mint amilyen két évvel ezelőtt is voltam.
Nem fogok hazudni, kihívást jelent és igen nehéz 2 éve folyamatosan ébernek lenni. Néhány dologhoz mát hozzászoktam, de vannak olyanok is amelyekkel a mai napig meggyűlik a bajom, mint például a folyamatos maszkviselés.
"Remélem, hogy folytatódik a dolgok normalizálódása és visszatérhetünk a korábbi életvitelünkhöz. Megosztó lehet, de úgy gondolom, hogy tovább kell lépnünk.
Szerencsétlen helyzet azoknak a pilótáknak akiknek emiatt kell kihagyniuk versenyeket, de ez a pilóta én is lehetek bármelyik pillanatban.
Ugyanakkor úgy gondolom, hogy nehéz olyan fegyelmezetten viselkednünk, ahogy tettük azt az elején.
Szeretném, ha mindenki kicsit kevesebbet foglalkozhatna a koronavírussal, és tovább léphetnénk, ugyanakkor elővigyázatosnak is kell maradnunk. Sok országban már kevésbé veszik komolyan a COVID-19 intézkedéseket, mint korábban, köszönhetően annak, hogy egyre több ember kapta meg az oltásokat. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy még a 2022-es szezonra is nagy befolyással lehet a vírus. A versenyzők azok akik az F1 frontvonalában a legjobban ki vannak téve a kockázatnak." - zárta a gondolatsort Sainz.
Forrás