McLaren's British driver Lando Norris arrives ahead the second practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 23, 2022, ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Lando Norris és Daniel Ricciardo mellett Andreas Seidl csapatfőnök is kiemelte, hogy a második szabadedzés nehézségei után váratlanul jó eredménnyel zárták a sprintfutamot, ami az egész csapat munkájának köszönhető. A száraz pályás körülmények között is remeklő két pilóta az ötödik és hatodik pozícióból rajtolhat a vasárnapi futamon.
Úgy tűnik, a McLaren kezdi visszanyerni az elmúlt két-három évben látható formáját, hiszen az első két versenyen tapasztalt szenvedés egyre kevésbé érződik a wokingiaknál, akik a tegnapi eredményekkel felléptek a konstruktőri tabella negyedik helyére.
A melbourne-i ötödik és hatodik hely után ugyanis az imolai sprintfutamon is ebben a két pozícióban zárt Lando Norris és Daniel Ricciardo.
Az időmérő alapján már látszódott, hogy a McLaren nedves aszfalton remek teljesítményre képes az Autodromo Enzo e Dino Ferrari pályán, száraz pályás körülmények között azonban a második szabadedzésen fellépő műszaki problémái miatt nem igazán volt lehetősége tapasztalatot szereznie a csapatnak.
Az ausztrál pilóta – aki a hatodik helyről indulva a verseny elején előre tudott lépni, ám a futam végéhez közeledve visszacsúszott eredeti pozíciójába – szintén ezt emelte ki a sprintet követő nyilatkozatában. "Nem tudtam, mit várhatok a sprinttől, hiszen egész hétvégén nem tudtuk a száraz pályát kipróbálni, így ez egy »menjünk ki, és lássuk, mink van« helyzet volt – mondta a csapat hivatalos honlapjának, majd rátért a sprintfutam elemzésére. – Jónak éreztem a rajtot, Fernando [Alonso] mellett elmentem, és Kevinhez [Magnusson] is hamar közel kerültem, de aztán Kevin és Sergio [Pérez] közé beszorultam, össze is értünk, szerencsére sérülés nélkül. Onnantól kezdve
egész jó ritmusban haladtam, ám a végén elkezdtünk szenvedni a gumikkal, de így is értékes pontokat szereztünk.
Még mindig van mit megmutatnunk, de már alig várom a holnapot. Bízom benne, hogy az is jó lesz."
Lando Norris ugyan a harmadik helyről indulva ért be ötödiknek, de ő is tudja, hogy ez a maximum, amit ki lehetett hozni, a Ferrari és a Red Bull ugyanis kiemelkedik a mezőnyből. "Amennyire csak lehet, elégedett vagyok.
Ha én lennék a világ legjobb pilótája, akkor sem tudtam volna előrébb végezni,
hiszen csak azon két istálló versenyzői végeztek előttem, akik verhetetlenek – vallotta be a Sky Sportsnak. – Mindent megpróbáltam, de a táv második felén már eléggé szenvedtem a gumikkal, közel másfél másodperccel lassabb köridőket autóztam. Nehéz beletörődni, ha ilyen simán mennek el mellettem, mint ahogy Carlos [Sainz] is, de sajnos el kell fogadni."
A fiatal brit tegnapi nyilatkozatában hozzátette, a remek pénteki eredmények ellenére abban reménykedik, hogy a vasárnapi futamra nem lesz hatással az eső, mert versenykörülmények között ekkor van inkább a saját kezükben van a siker. "A kora délutáni problémáinkat figyelembe véve, és hogy nem igazán tudtunk tapasztalatot szerezni, így pláne remek ez az eredmény számunkra. A holnapi nap természetesen még fontosabb. Fura lehet ezt hallani az időmérő után, de szerintem
jobb lenne számunkra, ha szárazak lennének a körülmények. Az edzésen csak egy extra kör miatt tudtam olyan elöl [harmadikként] végezni, hosszú távon viszont egyértelműen a száraz pályás körülmények kedveznek nekünk.
A vizes aszfalt ráadásul mindenki számára jóval több kockázatot rejt. Még mindig van min dolgoznunk és ötletelnünk ma este, de ettől még boldog vagyok."
Elégedett volt Andreas Seidl csapatfőnök is, aki a sprint után kiemelte, hogy a kora délutáni problémák gyors megoldásában milyen nagy munkája van a teljes személyzetnek. "Remek eredmény: mindkét autó pontokat szerzett és jó helyről rajtolhat holnap – foglalta össze a német szakember. – A nehézkes mai kezdés után pláne a legjobb, amit csak elerhettünk, hálás vagyok a teljes csapatnak itt, a gyárban és a [motorgyártó] Mercedes HPP-nél a kemény munkáért. Még ma este is vár azonban munka ránk, mert azt szeretnénk, hogy holnap újra hasonlóan szerepeljünk a várhatóan izgalmas futamon."