Az év első sprintfutamával folytatódott az Emilia Romagna Nagydíj hétvégéje. Ahogyan a második szabadedzés, úgy ez is száraz körülmények között zajlott: a levegő hőmérséklete 21, míg a pályáé 29 fokos volt a felvezető kör kezdetén.
A 21 körből álló versenyt Max Verstappen kezdte meg az élről, mellőle pedig a bajnokság éllovasa, Charles Leclerc indulhatott. Mindkét versenyző a lágyakat választotta, mint ahogyan a mezőny nagy része is, egyedül Nicholas Latifi és a két Haas döntött a közepesek mellett.
A felvezető körön Fernando Alonso egy kicsit nehezebben jött el a többieknél, de végül mindenki sikeresen el tudott rajtolni.
Leclerc remekül jött el, és simán megelőzte Verstappent, aki előtt egy pillanatra még Lando Norris is ott volt. A brit pilótának azonban utána Kevin Magnussennel kellett megküzdenie, aki végül nem tudott előzni, de a közepesek ellenére így is megtartotta rajtpozícióját. Mögöttük Sergio Pérez feljött az 5. helyre, Fernando Alonso pedig visszaesett a 7. pozícióba.
Elöl tehát balesetmentesen eljött a mezőny, hátul azonban ez nem sikerült. Pierre Gasly és Csou Kuan-jü ugyanis összeakadt a Piratellánál, és az incidensben a kínai pilóta járt pórul, aki kicsúszott, és feladta a sprintfutamot. A francia versenyző sem járt jól, hiszen a sérült autójával ki kellett állnia a bokszba. A baleset után be kellett küldeni a biztonsági autót.
Az újraindítás után Leclerc viszonylag hamar kialakította az 1 másodperces különbséget, így Verstappen nem tudta támadni. Pérez viszont a másik Red Bull-lal könnyedén elment a közepeseken küszködő Magnussen mellett, mint ahogyan Sainz is megelőzte Alonsót, amivel feljött a 7. pozícióba. Hátrébb Valtteri Bottas utasította maga mögé Sebastian Vettelt, amivel megszerezte a 9. pozíciót.
A 11. körben Pérez még egy helyet javított, és Norris megelőzésével már a 3. helyre kapaszkodott fel.
Közvetlenül mögöttük Magnussen látványosan feltartotta Daniel Ricciardót és Sainzot, ám a McLaren versenyzőjének ekkor sikerült a manőver a dán pilóta ellen. A Ferrari pilótája sem késlekedett sokáig, ő a következő kör elején, a 2-es kanyar előtt ment el riválisa mellett.
Sain itt nem állt meg, és két körrel később utódját is megelőzte ugyanott. Hátrébb Bottas ment el Alonso mellett, míg Schumacher megelőzte Vettelt, aminek köszönhetően pályafutása során először rajtolhat majd az első tízből a versenyen.
Az élen Leclerc sokáig tartotta az 1 másodpercnél nagyobb különbséget, előfordult, hogy másfél másodpercig is felment a differencia. A 16. körben azonban Verstappen elkezdett közeledni rá, és a 18. körben már kevesebb mint fél másodpercre megközelítette riválisát.
Ezt követően egy ideig nem tudta támadni, ám a 20. körben elszánta magát, és a külső íven elment riválisa mellett, majd hamar jelentős különbséget autózott ki a szenvedő Leclerc-rel szemben. Ezzel megnyerte a sprintfutamot, és a 8 pont mellett ő indulhat az élről a főversenyen.
Pérez simán behozta a 3. helyre, és Sainz is mentette a menthetőt, miután megelőzte Norrist. A brit pilóta mögött csapattársa, Ricciardo végzett, utánuk Bottas, Magnussen, Alonso és Schumacher lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az imolai sprintfutam élő közvetítésében! A versenyzők a pénteki időmérő edzés végeredményének sorrendjében rajtolhatnak el, így az első sort a címvédő Max Verstappen és a vb-éllovas Charles Leclerc foglalja el a 21 körös sprintversenyen, az összetettben dobogósok közül azonban Carlos Sainz mindössze a 10., George Russell pedig a 11. helyről indul.
A hétvége eddigi történéseit az alábbi linkeken olvashatják el:
Míg tavaly csupán az első három helyezett kapott a sprintkvalifikációkon, addig idén ezt nyolc főre bővítették, így sorrendben 8-7-6-5-4-3-2-1 ponttal gazdagodnak az első nyolcban záró pilóták.
Az viszont továbbra is igaz, hogy kerékcsere nem kötelező, és a mai sprint végeredményének sorrendjében állnak fel a holnapi futam rajtrácsára.
A legjobb, leglátványosabb képek megtekintését ne mulasszák el, a galériánkban van miből szemezgetni!
Az Alfa finn pliótája mellett Daniel Ricciardo sem tudott pályára hajtani a kora délutáni szabadedzésen, és Lando Norrist is hamar elérte egy műszaki hiba. Ők hárman tehát nem (igazán) tapasztalták meg az imolai pályát száraz körülmények között, márpedig mindhárman a legjobb nyolc közül indulnak, azaz komoly pontokért és jó holnapi rajtpozícióért küzdhetnek.
A száraz pályán rendezett második szabadedzés után most is ilyennek tűnik az aszfalt, és nem várható eső a következő fél órában sem. Ennek ellentmond, hogy Norris az imént szemerkélő esőt jelentett a csapatának.
A pálya 28 fokos, a levegő hőmérséklete 20 fok, a páratartalom pedig 45%-os.
Nincs komoly meglepetés, a húsz versenyzőből tizenheten lágy gumikon rajtolnak. A közepesek mellett a két Haas és Latifi döntött, ami leginkább a negyedik helyről induló Magnussen miatt ígérkezik érdekesnek.
A hűvös időjárás ellenére teltház van, és a legtöbb embernél természetesen Ferrari-zászlót láthatunk.
Elindulhatott a mezőny a gumik bemelegítésére, Alonso szurkolói megijedhettek, amikor az ötödik helyről nehezen indult el, de végül gond nélkül érkezik meg mindenki a rajthoz. Az élmezőny talán túl gyorsan is, mert az utolsó kanyarokat jóval lassabban vették be Verstappenék.
A Ferrari monacóija könnyen eljött Verstappen mellett, Pérez is több pozíciót javított, a második szektorban pedig Csou összetörte az autóját a Gaslyval való ütközés után, így máris bejön a biztonsági autó.
Verstappen lefulladt a rajtnál, ennek köszönhető a visszaesése, azonban a második hely megmaradt Leclerc mögött. Ricciardonak sem volt egyszerű rajtja, Pérezhez és Magnussenhez is hozzáért, de sérülés nélkül megúszta. A további sorrend a legjobb nyolcban: Norris, Magnussen, Pérez, Ricciardo, Alonso és Sainz.
Két körig lesz még bent a biztonsági autó, közben pedig jelezték, hogy Pérez és Magnussen összeérését vizsgálják, Csou és Gasly találkozóját viszont nem.
Leclerc jól kapta el a második startot, de máshol sincsen előzés. Sainz nagyon Alonso nyakán van, Magnussent pedig figyelmeztetik a többszörös irányváltásért.
Még egy körig nem is használhatná Verstappen az állítható hátsó szárnyat, de úgy tűnik, nem is fogja tudni. Russell és Hamilton is visszább esett az újraindulást követően, Sainz pedig elment Alonso mellett.
Magnussennek a közepeseken (még) nem volt esélye Pérez ellen, a célegyenes végén meg is fogta őt a mexikói. Bottas Vettelt üldözi a kilencedik helyért, egyelőre sikertelenül.
Az Alfa Romeo DRS-sel könnyedén ment el a négyszeres világbajnok mellett, akire Schumacher is egyre közeledik.
Pérez el tudott menni Norris mellett, így feljött a harmadik helyre. Mögöttük, mivel Magnussen még mindig nem tud profitálni a közepesekből, Ricciardo is el tudott menni mellette. A dán mögött ráadásul így Sainz áll, akit szintén nem kell félteni.
Máris túl vagyunk a féltávon, Leclerc előnye másfél másodperc, Verstappent viszont már több, mint hat másodperccel követi mexikói csapattársa. Pérez pedig egyre csak lóg el Norristól, máris három másodperc a különbség.
A Ferrari spanyolja Magnussent és Ricciardot is megelőzte, így már ötödik, és talán még Norris is elérhető. Pérez közben megfutja a leggyorsabb kört, de ez itt nem jelent pluszpontot.
Kettejük között helycsere történt a 8. és 9. helyen, jelenleg a finné lenne az egy pont. Ennél előrébb kevésbé tekinthet, mert Magnussen kezdi kihasználni a közepes gumik előnyeit, és jó tempóban autózik.
Izgalmas hajrá lehet, hiszen a holland címvédő megérkezett Leclerc nyakára, előzési lehetősége egyelőre még nem volt. A monacói jobb elsőjén kopásnyomokat fedez fel a rivális csapat.
Három kör van hátra, a célegyenes végén még nem volt esélye Verstappennek az előzésre, de egy körrel később ez már nem biztos, hogy így lesz.
A Ferrari spanyolja megelőzte Norrist, Pérez azonban messze van. Verstappen a célegyenes végén biztos, hogy meg fogja próbálni az előzést, mert a monacói folyamatosan lassul, már 1:20 felett teljesít egy kört.
Csak összejött az előzés, Verstappen elment Leclerc mellett, a monacóinak pedig nincs esélye a visszatámadásra. Sőt, már inkább hátrafelé kell kacsintania, mert Pérez is egyre közelít rá.
Nem történt változás az utolsó körben, Pérez csak zárkózni tudott, Verstappen pedig az élről indulva, összesen két körig vezetve nyerte meg az éve első sprintfutamát.
Sainz lett a negyedik, őt Norris és Ricciardo követi, az utolsó körben előző Bottas pedig feljött hetediknek, de a Haas dánjának is jutott pont. Alonso a kilencedik, Schumacher a tizedik, a két Mercedes pedig mindössze 11. és 14., Russell-Hamilton sorrendben.
Elégedettnek tűnik Verstappen, Leclerc és Pérez is, legalábbis első ránézésre – Jean Alesi akasztotta az érmeket a nyakukba a pódiumon.
Mostanra megköszönjük a figyelmüket, a reakciókkal és további friss érdekességekkel hamarosan jelentkezünk, holnap pedig tartsanak velünk az Emilia Romagna Nagydíj közvetítésében is!