SAKHIR, BAHRAIN - MARCH 09: Kimi Raikkonen of Finland and McLaren-Mercedes, Fernando Alonso of Spain and Renault, and Michael Schumacher of Germany and Ferrari pose together at the press conference prior to the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit on March 9, 2006, in Sakhir, Bahrain. (Photo by Paul Gilham/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az Alpine kétszeres világbajnoka az imolai versenyhelyszín kapcsán elmondta, milyen volt védekezni Schumacher támadása ellen 2005-ben. A Ferrari klasszisa hatalmasat hajrázott, de Alonso ellenállt.
A hétvégén Imolában folytatódik a Forma-1, ahová 2020 óta zsinórban harmadszor tér vissza a mezőny, miután a pálya másfél évtizedig kiszorult a bajnokságból. Azt megelőzően az utolsó előtti versenye igen emlékezetesre sikerült, hiszen a fiatal Fernando Alonso a Renault-ban fantasztikus csatában megvédte az 1. helyét a hétszeres bajnok Michael Schumachertől.
2005-ben többek között a futam közbeni kerékcserék tiltásának hatására megszakadt a Ferrari sikersorozata, Schumacher csak a botrányos USA Nagydíjat tudta megnyerni. Normális körülmények között Imolában állt legközelebb a győzelemhez, miután az autója máig érthetetlen módon megtáltosodott verseny közben,
észvesztő tempóban dolgozta le a korábban fél percet is meghaladó hátrányát Alonsótól, az utolsó bő 10 körre utol is érte és a leintésig a nyakában lihegett.
Az abban az évben első vb-címét szerző spanyol keze azonban nem remegett meg, és a Forma-1 által készített, a Youtube-ra feltöltött üsszeállításban felidézte a fergeteges küzdelmet. „Mindig különleges legendákkal csatázni. Akkoriban Michael volt a nagy bajnok, én meg épphogy csak megszereztem az első győzelmeimet a Forma-1-ben" – mondta.
Nem volt jó a tükörbe pillantani és meglátni benne egy Ferrarit.
A szűk nyomvonal és az F1-es mércével rövid padlógázos szakaszok miatt viszont Imolában mindig nagyon nehéznek számított az előzés, Alonso is erre támaszkodott a stratégiája meghatározásakor.
„Ilyenkor kiválasztjuk azt a 2-3 kanyart, ahol általában megelőzhetnek mások, ezeket védjük. Bezárjuk a kaput, az előző kanyarból pedig igyekszünk jól kigyorsítani, hogy biztonságban legyünk a féktávon. Több helyen viszont túl szűk a pálya az előzéshez. Ott próbálunk kicsit szusszanni, kímélni a gumikat, és a pálya legfontosabb részeire koncentrálunk” – magyarázta.
„Michael sokkal gyorsabb volt nálam a futam végén, de Imolában annyira nehéz előzni, hogy eléggé biztos voltam benne, hogy meg tudom tartani az első helyet.”
Ahogy a hivatkozott videóban is látható, Schumacher többször megpróbált beszúrni Alonso mellé, támadásai azonban nem vezettek eredményre, így be kellett érnie a 2. hellyel. Egy évvel később fordított felállásban csatáztak hatalmasat, akkor Schumacher húzta be a győzelmet remek védekezéssel.