Lewis Hamilton tavaly szó szerint a végletekig kiélezett párharcot vívott a bajnoki címért Max Verstappennel. Kettejük közül egyértelműen a brit pilóta volt a kevésbé agresszív, és előfordult, hogy ennek megitta a levét, főleg az idény elején. Riválisa többek között Imolában és Barcelonában is a szabályosság határát súrolva terelte őt ki a rajtnál.
A hétszeres világbajnok vélhetően ennek hatására jelentette ki nem sokkal a 2022-es szezonkezdet előtt, hogy a mostani kiírásban keményebben fog versenyezni. Gerhard Berger azonban nem feltétlenül tartja jó ötletnek, hogy a 37 éves versenyző feladja a pályán látott „nyugalmát”.
Nem tudom, hogy annyira agresszív lenne-e, mint Max volt, és hogy ez jól sülne-e el
Berger a Brit Nagydíjon történt ütközésre utalt, amikor az első körben Hamilton a Copse-ban próbálta megelőzni Verstappent, ám a Mercedes versenyzője nekiment riválisának, aki a falban kötött ki, ő pedig 10 másodperces büntetést kapott. Az osztrák exversenyzővel azonban lehet vitatkozni, hiszen a hétszeres világbajnok Imolában és Balkuban is komoly hibát követett el, igaz, utóbbi nem klasszikus vezetői hiba volt.
Ahogyan az a sikeres versenyzőkkel lenni szokott, Hamiltont is sokszor hasonlítják a régi idők nagyjaihoz. Berger együtt versenyzett a 80-as évek végének, illetve a 90-es éveke elejének két legeredményesebb pilótájával, Alain Prosttal és Ayrton Sennával, utóbbinak három éven keresztül a csapattársa is volt. A tízszeres futamgyőztes szerint a brit versenyző stílusa valahol kettejük között helyezkedik el, ám képességek terén csak az egyikükkel lapon említeni.
Végső soron, az itt eltöltött 45 évem után számomra Lewis és Senna a két legjobb, akiket valaha láttam
Berger kitért a 2021-es idény másik főszereplőjére, Verstappenre is. A holland pilóta a szezon végén többször is átlépte a sportszerűség határát, de a 62 éves egykori versenyző szerint muszáj volt agresszívnak lennie, mert „Lewisé volt a jobb autó”. Ebben az évben viszont nem biztos, hogy hasonló módszerekkel fog versenyezni.
„Idén, ha övé lesz a legjobb autó, talán változtatni fog [a vezetési stílusán], vagy másképpen fog cselekedni, mert talán nem lesz szüksége ilyen mértékű agresszivitásra – magyarázta Berger. – Ha az ember ennyire kemény, de nem jár sikerrel, és összeér valakivel, vagy kiesik a versenyből, az fájdalmas. Néha jobb azt tenni, amit Lewis [csinált] tavaly. Minden azon múlik, hogy mennyire jó az adott csomag.”