Azok után, hogy az első két hétvégén még a Q3-ig sem jutottak el, a McLaren pilótái remekül szerepeltek az Ausztrál Nagydíj időmérőjén. Lando Norris közvetlenül Charles Leclerc és a két Red Bull mögé, a 4. helyre kvalifikált, míg Daniel Ricciardo a 7. helyet szerezte meg hazai közönség előtt.
Ennek az eredménynek csupán annyiban voltak előjelei, hogy a wokingi istálló egész hétvégén sokkal jól szerepelt, ám az első két forduló alapján egyáltalán nem lehetett erre számítani. Ennek fényében talán nem is véletlen, hogy Norris szerint elsősorban az Albert Park jellegzetességeinek tudható be a látványos ugrás.
Van pár dolog, amit jól csináltunk, és sikerült egy kicsit nagyobb teljesítményt kihoznunk azzal, hogy megértettünk néhány dolgot, és egy kicsit más irányba mentünk el a beállításokkal
– nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Ugyanakkor szerintem nagyrészt a pályának köszönhető [a javulás]. Nem hoztunk semmi olyat, ami sokat változtatott volna, és a beállításokkal sem tudunk sokkal többet tenni annak érdekében, hogy [az autó] sokkal gyorsabb legyen. 70–30 vagy 80–20 [százalék] olyan módon, hogy a 80 pályáé, a 20 pedig a kemény munkáé.”
Csapattársához hasonlóan Ricciardo is idei messze legjobb eredményét érte el az időmérőn. Az ausztrál versenyző csatlakozott Norrishoz, ám hozzátette, hogy ők is egyre jobban kezdenek megbarátkozni az MCL36-ossal.
„Nem arról van szó, hogy valami egészen mást hoztunk volna erre a hétvégére – szögezte le. – Azt hiszem, a teljesítményünk jelenleg még mindig inkább a pályától függ. Ezzel együtt
egyre magabiztosabbak vagyunk az autóban, és képesek vagyunk nyomni, közelebb kerülni a határhoz, ami segít.”
A javulás okairól Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke is beszélt, aki egy fokkal részletesebben fejtette ki álláspontját, mint versenyzői. A német szakember egyetértett velük abban, hogy a melbourne-i aszfaltcsík egyáltalán nem elhanyagolható tényező.
„Három fő oka van annak, hogy Dzsiddához képest ismét egy kicsit versenyképesebbek voltunk – kezdte. – A pálya biztosan jobban fekszik az autónknak a jelenlegi csomagunkkal, még ez a Dzsiddához hasonló, gördülékenyebb vonalvezetés is. Emellett hoztunk néhány apró fejlesztést, amelyek a teljesítményt tekintve beváltak, és minden apróság segít.”
A szezon kezdete előtt sokan úgy vélekedtek, hogy a csapatok egyik hétvégéről a másikra komoly lépést tehetnek előre pusztán azzal, hogy sikerül jobban megérteni az autó működését. Seidl szavai alapján a McLarennél is valami ehhez hasonló történt.
Nem szabad elfelejtenünk, hogy a szezont nagyon hátul kezdtük, mivel Bahreinben rengeteg pályaidőt vesztettünk