McLaren's Australian driver Daniel Ricciardo attends the press conference prior the first practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 22, 2022, ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Lehangoltan értékelte a McLaren ausztrál pilótája az Emilia Romagna Nagydíjat, miután a második kanyarban megcsúszott, ami rányomta a bélyegét a folytatásra. Ricciardo legszívesebben azonnal feladta volna a futamot, Andreas Seidl csapatfőnök azonban már csak az adatgyűjtés miatt is örül, hogy nem így történt.
A döcögős szezonkezdés után Ausztráliában kezdett magához térni a McLaren, Imolában pedig már egyértelműen ismét a harmadik-negyedik számú erőnek számított. Lando Norris és Daniel Ricciardo az esős pénteken már megmutatta, hogy mire képes az MCL36, másnap pedig ugyan a szabadedzésen nehézségekkel küzdöttek, ám a sprintfutamon értékes pontokkal gazdagodtak. A vasárnap pedig felemásan alakult számukra: Norris bravúros dobogója mellett Ricciardo az első körös balesete után végigszenvedte a futamot.
A brit harmadik helyéhez Leclerc hibája mellett (valószínűleg) kellett az is, hogy Sainz kiesett, ez pedig éppen csapattársának köszönhető,
miután a második kanyarban kilökte a spanyolt: a nedves rázókövön megcsúszott és nem tudott időben lefékezni a Ferrari előtt.
„Azért mentem annyira belülre, hogy helyet csináljak magamnak, de egyszerűen lecsúsztam róla, egyenesen [Sainz] felé – nyilatkozta Ricciardo a futamot követően. – Egyfelől jó ötlet volt megpróbálni, de
ilyen körülmények között nem volt meg az a tapadás, amiben reménykedtem, így pedig az ő versenyét is tönkretettem.
Nyilvánvalóan nem ilyen vasárnapot szerettem volna, fájdalmas volt, és más futamát sem így akartam befolyásolni."
Norris dobogója miatt még inkább bosszús lehet Ricciardo, hiszen csapattársa eredményét látva jelentős pontokat dobott el magától. Az ausztrál autója ugyanis az ütközést követően szintén sérüléseket szenvedett, és habár végig tudott menni a futamon, és próbált időt is nyerni azzal, hogy elsőként váltott át száraz pályás gumikra, végül utolsóként ért célba.
Mindig az első körben történő incidensek a legrosszabbak, pláne ha lehet folytatni a futamot.
Néha könnyebb, ha egyszerűen vége van. – folytatta az ausztrál. – Tudom, hogy ez elég negatívan hangzik, de a mezőny végén, nagyon lassan mentünk végig, pláne a kemény gumikon. Megpróbáltunk adatokat gyűjteni, meglátjuk, mi sérült és mennyibe kerül [kijavítani]. Fájdalmas 60 körön vagyunk túl, de tovább kell lépnünk Miami felé."
Andreas Seidl csapatfőnök is keserédesen élte át a hétvégét: Norris dicsérete mellett Ricciardo iránt a sajnálatát fejezte ki, ám örömmel látja, hogy jó úton járnak. „Lando harmadik helye a kemény munka és a jól irányított stratégia eredménye, remekül vezetett ma. Sajnos Daniel versenye nagyjából az első körben véget is ért, de
hasznos információkkal tudott szolgálni a csapat számára, ami maximalizálja az eredményünket
– mondta a német szakember. – A hétvégi teljesítmény a különböző körülmények közötti pályán megerősíti az MCL36-ban rejlő lehetőségeket, amiket versenyről versenyre kiaknáztunk. Ettől még reálisak maradunk a munkával kapcsolatban, amik az élmezőnyhöz való zárkózáshoz még szükségesek."