Sebastian Vettel F1-es pályafutása egyik, ha nem a legborzalmasabb hétvégéjén van túl. A pénteki első szabadedzésen megállt alatta az autó, aminek következtében a második gyakorláson sem tudott részt venni, ráadásul kapott egy ötezer eurós bírságot, mert nem megengedett időpontban hajtott vissza a garázsába egy kölcsönkért robogón. A szombaton rendezett harmadik tréningen aztán összetörte az autót, és csak azért tudott részt venni az időmérőn, mert csapattársa, Lance Stroll nekiment Nicholas Latifinek, és megszakították a kvalifikációt.
Itt azonban nem ért véget a rémálom. A verseny első köreiben megpördült, és a kavicságyból kellett visszaevickélnie, aminek eredményeképpen visszaesett az utolsó helyre. A pontot pedig a 25. körben tette fel teljesítményére, amikor a 4-es kanyar kijáratánál összetörte a falnak csapta az autó elejét. A négyszeres világbajnokot elővigyázatosságból a pálya orvosi központjába szállították, de nem sokkal a leintés után már tudott nyilatkozni.
Túl sokat akartam, túlságosan keményen próbáltam nyomni, és elvesztettem az autót
Nemcsak Vettel, hanem a teljes Aston Martin számára szörnyen alakult a hétvége, hiszen Lance Stroll sem brillírozott, sőt, a kanadai pilótát az időmérő után és a versenyen is megbüntették. Éppen ezért talán nem is véletlen, hogy az istálló csapatfőnöke nem a német versenyzőben, hanem munkaeszközében keresi a problémát.
„Úgy vélem, valami hasznunk volt belőle – válaszolta Mike Krack arra a kérdésre, hogy Vettel, illetve a csapat mekkora előnyét látta a visszatérésnek. – Örülök, hogy Seb jól van a balesetek után, de azt gondolom, hogy ha egy hozzá hasonló [pilóta], egy négyszeres világbajnok olyan problémákkal szembesül, mint amilyenekkel ő a mostani hétvégén, akkor annak nem az az oka, hogy nem vezette az autót, mert korábban ez már megtörtént. Meg kell néznünk, hogy mit nyújt neki a kocsi, milyen visszajelzéseket kap.
Nem normális, hogy ennyire alulteljesített ezen a hétvégén.”
Persze a kényszerpihenő egészen biztosan nem vált Vettel előnyére, ahogyan azt Daniel Ricciardo esetében is láthattuk, aki a bahreini tesztelésen nem tudott részt venni. A luxemburgi szakember szerint ugyanakkor nem ez áll a háttérben, és ismét leszögezte, hogy meg fogják vizsgálni az AMR22-est.
„Nem hiszem, hogy ez összefügg azzal, hogy kihagyott két futamot – jelentette ki. – [Korábban] többször is nyert Melbourne-ben, tudja, hogy mi a dörgés errefelé, és az autóval is volt néhány tesztje. Könnyű lenne arra fogni, hogy két hétvégén nem volt ott. Egy ilyen kaliberű versenyző esetében [viszont] meg kell néznünk, hogy milyen eszközt adunk a kezébe.”