Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (L) and Mercedes' British driver George Russell drive during the second practice session ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 8, 2022. (Photo by William WEST / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint az a fontos különbség a Ferrari, illetve a címvédő istálló autójának pattogása között, hogy előbbire csak az egyenesben jellemző mindez. Az Ausztrál Nagydíjat megnyerő Charles Leclerc-t nem zavarja túlságosan a jelenség, hiába tűnik kívülről extrémnek.
A Ferrari remekül kezdte az idei szezont, hiszen Charles Leclerc révén az első három futamból kettőt megnyertek, így az egyéni és a konstruktőri tabellán is jelentős előnyt alakítottak ki. Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén ugyanakkor mindkét autó esetében feltűnő volt, hogy bizonyos szakaszokon nagy mértékben pattognak.
Különösen belülről nézett ki extrémnek a jelenség, ám úgy tűnik, hogy az F1-75-ös tempóját mindez nem igazán vetette vissza. Felmerül a kérdés, hogy ennek mi az oka, ha ezzel párhuzamosan a Mercedes emiatt szerepel önmagához képest kifejezetten gyengén. Utóbbi csapatfőnöke most elmagyarázta a kettő közötti eltérést.
Ez igaz, de a mi [autónk] pattogása rosszabb, mert a kanyarokban is megmarad
– válaszolta az ezzel kapcsolatos felvetésre egy sajtóbeszélgetésen. – A különbség az, hogy a Ferrari csak az egyenesekben pattog. Ez fárasztó a pilótáknak, de alig vesztenek vele időt. Amint a Ferrari bekanyarodik, az autó ismét stabillá válik.”
Ha az autó tempójára nincs is komoly hatással a delfinezés, külső szemmel nehéz elképzelni, hogy a pilótákat ne zavarná a jelenség, főleg egy versenytávon keresztül. Leclerc azonban kijelentette, hogy neki csak minimális kényelmetlenséget okozott a delfinezés.
„Nem tudom, miért, de nem vagyok rá túl érzékeny – nyilatkozta a vasárnapi futam után. – A fedélzeti kamerán keresztül nagyon rosszul néz ki. Természetesen érzem, de a teljesítmény szempontjából nem zavar túlságosan. Talán csak a kilences kanyarban egy kicsit, mert egyszerűen trükkös, és sokat pattog.
Ugyanakkor ezt mindenképpen meg akarjuk oldani, mert ez nem segít nekünk a kiegyensúlyozottság terén, különösen akkor, ha a kanyarban pattog, mert az problémát jelenthet. Szóval dolgozunk rajta.”
A monacói pilóta ugyanakkor hangsúlyozta, a pattogás nem azért jelenthet problémát, mert e nélkül még gyorsabbak lehetnének az egyenesekben. Sokkal inkább a kanyarok bejáratánál lehet jelentősége, ahogyan azt ő is megtapasztalta.
„Ez nem volt gond – utalt az egyenesbeli tempóra. – Nem tudtam volna gyorsabban menni, ha nincs pattogás. Az újraindításnál egy kicsit trükkös volt, mert az egyes kanyar előtt [érzékeltem a jelenséget], szóval nem voltam olyan magabiztos, hogy egyszerűen rendkívül keményen fékezzek. Azonban minden rendben ment, csupán nem volt annyira kényelmes így megtenni 58 kört.”