Nem sokkal a szezon kezdete előtt azonban a Haas csapat azonnali hatállyal eltávolította Nyikita Mazepint a versenyzői üléséből, és felmondta a szerződést a csapat főszponzorával, az Uralkalival, miután Oroszország katonai műveleteket indított meg Ukrajnával szemben. Ezzel egyidőben Mazepin oligarcha édesapát, Dimitrijt is eltávolították az amerikai csapattól.
A Haas azonnal felvette a kapcsolatot korábbi pilótájukkal, a dán Kevin Magnussennel, aki a 2020-as szezon végeztével hagyta abba az F1-es pályafutását. Többéves szerződést írt alá a népszerű dán pilóta a Haas-szal, így Magnussen nem csupán beugróként tért vissza hozzájuk. Gyorsan kellett alkalmazkodnia az amerikaiaknak a kialakult helyzethez, valamint Schumachernek ahhoz a tényhez, hogy már nem egy újonc pilótával együtt bontogatja a szárnyait a mezőnyben, hanem kapott maga mellé egy tapasztalt versenyzőt. Magnussen 2014 és 2015 között a McLaren pilótája volt, majd 2016-ban a Renault-é, 2017-től 2020-ig pedig a Haas csapatát erősítette. Schumacher ezzel kedvezőbb helyzetbe került, hiszen rengeteget tanulhat a tapasztalt dán pilótától.
"Nagyon régóta a motorsport részese, sokkal több ideje, mint én" - kezdte a mondandóját Schumacher a Magnusennel való közös munkáról.
Természetesen rengeteg tudást és tapasztalatot ad hozzá a csapathoz, nagyon örülök, hogy visszatért, rengeteget tanulhatok tőle
Schumacher elmondta melyek azok a területek, ahol úgy érzi, hogy a legtöbbet tanulhat a dántól, elmagyarázta, hogy a csapattársa sokrétű tapasztalata a segítségére lehet abban is, hogy minél felkészültebben érkezzen meg egy-egy versenyhétvégére:
Általános szakértelem, talán így tudnám megfogalmazni, hogy mi az amit Magnussen hozott a Haas-hoz. Évekig vezetett F1-es autókat ami abból is látszik, hogy amint visszatért egyből ráérzett a teljesen átépített autóra, ez igazán lenyűgöző
- fogalmazott a német.
A vezetési stílust lemásolni sosem jó ötlet, így én sem teszem ezt, sokkal inkább egy átfogó képet próbálok összerakni azzal kapcsolatban, hogy Magnussen hogyan építi fel a versenyhétvégéket, mik az észrevételei, hogyan érzi az autó viselkedését.
Ezeket igyekszem összehasonlítani a saját érzéseimmel és megfigyeléseimmel. Ezen a területen mindketten tanulhatunk egymástól, minden információt megosztunk a másikkal. Rendkívül nyitott a kommunikáció köztünk, megbeszéljük, hogy szerinte hogyan érdemes egy kanyarhoz érkezni, és szerintem hogyan.
Ugyanígy megvitatjuk az autó viselkedését a pályán, majd az összes információt egybegyúrva igyekszünk a csapatot segíteni abban, hogy a megfelelő irányba fejlesszük a versenygépet
Néha én produkálok gyorsabb időt, néha ő. Ezeket az adatokat egyesítjük, és az időmérőn a kettőnk legjobb körét próbáljuk egybegyúrni egy abszolút leggyorsabb körre. - zárta a gondolatait Schumacher.