Azok után, hogy a Haas lényegében feláldozta a tavalyi szezonját az idei oltárán, aminek következtében 2021-ben messze a legrosszabb csapatnak bizonyultak a mezőnyben, elvárható volt, hogy az idei évre előrelépjenek. Azt azonban kevesen várták tőlük, hogy az első két futam alapján a középmezőny egyik legjobb alakulatának fognak tűnni. Olyannyira, hogy Szaúd-Arábiában Kevin Magnussen egyszer még Lewis Hamiltont is vissza tudta előzni, majd kis szerencsével előtte is végzett.
Felmerül viszont a kérdés, hogy meddig tartható fenn ez a forma, hiszen a Haas a mezőny egyik legkevésbé tehetős csapata, aminek következtében a fejlesztési versenyben akár le is maradhatnak a gazdagabb alakulatoktól. Günther Steiner azonban nem gondolja, hogy ez lesz a forgatókönyv.
Miért kellene abbamaradnia [a jó formának]?
„Jelenleg nem versenyzünk a Ferrarival vagy a Red Bull-lal, de szerintem onnan képesek vagyunk tovább fejlődni, ahol most állunk – jelentette ki. – Nyilvánvaló, hogy a többiek közelebb fognak kerülni, de a költségvetési korlát bevezetésével ez már nem olyan, mint a régi szép időkben, amikor az ember csak úgy szórta a pénzt, és folyamatosan fejlesztett. Mi is fejlődni fogunk, és jobbak leszünk.”
A költségvetési maximumot tavaly vezették be, idén pedig néhány tételt nem számítva legfeljebb már csak 140 millió dollárt költhetnek a csapatok. Steiner szerint ez jót tesz a sportágnak, azon belül is főleg a kisebb istállóknak.
Momentán nagyon kiegyenlítettek a feltételek a Forma-1-ben
Persze ez nem jelenti azt, hogy a Haas mostantól kezdve örökké az első tízbe kerülésért fog harcolni, vagy még annál is jobb eredményekre számíthat. Az 57. születésnapját jövő hét csütörtökön ünneplő szakember tapasztalatból tudja, hogy lesznek ennél mélyebben is.
„Nyilván eljön a nap, amikor megint visszaesünk, és valaki más zárkózik fel, ahogyan mi is lecsúsztunk, majd visszajöttünk – magyarázta. – Ugyanakkor szerintem ez az egész költségvetési limit lényege, hogy nagyobb legyen a verseny az istállók között.”