A VW-konszern vezérigazgatója, Herbert Diess egy Youtube videóban elérhető interjúban kvázi megerősítette a hónapok, évek óta keringő pletykákat a Porsche és az Audi F1-es részvételi szándékáról. Előbbi márkáról a Red Bull, utóbbiról a McLaren partnereként cikkezett a sajtó, ami a két patinás istálló esetében azért logikus, mert a siker érdekében szükségük lenne olyan motorszállítóra, akiknél ők állnak középpontban, és nem ügyfélként egy másik gyártótól vásárolnak termékeket.
Utoljára a Honda jelent meg új gyártóként a sportágban, 2015-ben, egy évvel a jelenlegi motorformula bevezetése után a McLaren partnereként. Legközelebb 2026-tól alakulnak át teljesen az erőforrásokra vonatkozó paraméterek, és a felkészülés miatt nem sok idő maradt megtenni a téteket a beszállással kacérkodó érdeklődőknél.
„Ha autósport, akkor Forma-1, hiszen az itteni részvétel a legjelentősebb. De csak olyankor tudunk beszállni ide, amikor a műszaki keretek kitárulnak, amikor szabályváltozások jönnek, és mindenki ugyanonnan indul" – mondta Diess.
Egy új csapathoz csatlakozva 5-10 év szükséges az élmezőny utoléréséhez. Vagyis csak nagy szabályváltozások idején érdemes beszállni.
„Lesz majd ilyen, és 2026-tól olyan irányba tartunk, hogy a motoroknál több lesz az elektromos összetevő, szintetikus üzemanyagok érkeznek. Új erőforrást kell kifejleszteni, és lesz erre 3-4 év."
Tehát most kell dönteni a belépésről a Forma-1-be, és ha ellene szavazunk, körülbelül 10 évig nem adódik újabb lehetőség.
„A két prémium márkánkkal szerintem [a belépés] a helyes, ez prioritást élvez."
A jelenlegi motorok fejlesztését egyébként befagyasztották a 2025-ös idény végéig, így a meglévő gyártók figyelmét és erőforrásait sem vonja el a kifutóban lévő egységek fejlesztése. A vállalatcsoport vezérigazgatója hozzátette, a spekulációban érintett mindkét márka esetében hasznos lenne a Forma-1-es részvétel.
„A Porschénak a legsportosabb autómárkának kell lennie a világon, ezért jelen kell lennie az autósportban. Kikövetkeztethetjük, hogy ez esetben a Forma-1-es jelenlét a leghatékonyabb" – jelentette ki. – Az Audi gyengébb márka a Porschénél, nem annyira kiemelkedő. Velük még jobb érv a részvétel, mert több potenciál rejlik benne számukra."
A két vállalat közül csak a Porschénak van múltja az F1-ben, az Audinak nincs.