Leclerc a Rascasse-kanyarba érkezve csúszott meg, és a jármű hátsó felével a falnak ütközött a délelőtti programot levezető körözésen.
A monacói gond nélkül szállt ki a 312-es Ferrariból.
A futamokon kora délutánig a '70-es évek és az azt megelőző korok autói versenyeztek egymással a monte-carlói aszfalton. Az amerikai Mark Gilles az English Racing Automobiles egy autójával nyerte a "háború előtti" kategóriát, a brit Stuart Hall egy McLarennel bizonyult a legjobbnak az 1966 és 1972 közötti korszakból, míg Leclerc kategóriájának (1973 és 1976 közötti autók) versenyét szintén a brit nyerte a wokingiak egykori M23-as autójával.
A monacói azóta a közösségi oldalán reagált is az esetre, pechsorozata mellett fékhibára hivatkozva:
Amikor már azt hitted, minden balszerencsén átestél Monacóban, elveszíted a féket a Rascasse-ba menet az F1 egyik legikonikusabb történelmi Ferrarijában."
Leclerc először 2017-ben versenyzett a pályán éles körülmények között, még a Forma-2 mezőnyében a pole-ból indulva feladta a futamot. A Forma-1-es szereplései sem sikerültek jól a hazai helyszínen: a Sauberrel 2018-ban fékhiba miatt ütközött Brendon Hartley-val, a Ferrari színeiben pedig 2019-ben az időmérő után a futamon is műszaki gondokkal küzdött, a 2020-as pandémia miatti kihagyás után
tavaly pedig a pole-pozícióból rajtolhatott volna, ám a sebességváltó problémája miatt nem tudott elindulni a versenyen.
Átok van tehát Leclerc-en, ami a monte-carlói helyszínt illeti, legközelebb két hét múlva lesz lehetősége feloldani azt, amikor a Monacói Nagydíjon vesz részt a száguldó cirkusz mezőnye.