Zavartalanul teljesítették a versenyszimulációkat a csapatok a Spanyol Nagydíj második edzésén, ezúttal semmilyen baleset, műszaki hiba vagy egyéb incidens nem akasztotta meg a programot, az időjárás ideális volt. A barcelonai pályát azért szeretik a mérnökök, mert gyors kanyarjaival hatékony aerodinamikát kíván, így jól mérhető az autó teljesítménye.
A hétvégére a Haas kivételével mindegyik istálló több-kevesebb fejlesztéssel készült, az erősorrend átalakulhat a közeljövőben. Az alábbi táblázatban összefoglaltuk, az egyes csapatok az autó mely részeihez nyúltak hozzá új elemekkel.
első szárny | oldaldoboz | padlólemez | motorborítás | hátsó szárny | futómű | egyéb | |
Alfa Romeo | X | X | X | X | X | X | |
Alpha Tauri | X | ||||||
Alpine | X | X | X | ||||
Aston Martin | X | X | X | X | |||
Ferrari | X | X | X | ||||
Haas | |||||||
McLaren | X | X | X | X | X | X | |
Mercedes | X | X | X | ||||
Red Bull | X | X | |||||
Williams | X | X | X |
Mindkét edzésen a Ferrari diktálta a tempót Charles Leclerc révén, Max Verstappen egyelőre lassabb nála egy körön. Viszont
a holland nyugodtan kapaszkodhat a klasszikus mondásba, hogy "lassan járj, tovább érsz",
a közvetítésben nem mutatott etap-eredmények alapján ugyanis a versenyszimulációt ő nyerte.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pilótáiból négyen a közepes gumin futottak mérvadó hosszú etapot, Carlos Sainz és Sergio Pérez a lágyon. Lewis Hamilton szintén a lágyakon kezdett, 1-2 tizeddel lassabb volt Sainznál, de két kör után kereket cserélt, így nála az ezt követő eredmények jelennek meg.
A vonalak most nem gabalyodnak túlságosan egymásba, Verstappené (kék) láthatóan jobb volt a többiekénél. A vele azonos gumin lévő Leclerc néhányszor csak egy szintre tudott kerülni vele, egyébként általában fél-egy másodperccel lassabban ment nála. Ezt természetesen a csapatok is látták pénteken, ami tükröződött a nyilatkozatokban, és alighanem segítség nélkül is kitalálják, melyik mondat melyikükhoz tartozik.
„A hosszú etapok elég jók voltak, ezzel elégedett vagyok."
„Van még min dolgoznunk, különösen a versenytempónkat és a gumikezelésünket illetően."
Utóbbi kulcsfontosságú tényező Barcelonában a meleg és a sok lendületes, nyújtott kanyar terhelése miatt, elég valószínűnek tűnik az autónként két bokszkiállás a futamon.
Ez segítheti a Red Bullt abban az esetben, ha az időmérőt Leclerc nyeri, és a pályán Verstappen nem tudja megelőzni,
hiszen több módon adhatnak sakkot a Ferrarinak (Barcelonában vélhetően az új autókkal is igen komoly kihívás lesz előzni, többek között azért, mert csak a célegyenes igazán hosszú, és a végén nincs nagyon kemény féktáv).
Bő 10 kör alatt 1-1,5 másodpercet lassult a két pilóta a közepes gumin, Sainz a lágy keveréken ennél is többet, 2 másodpercet. A gumimágus Pérez tempóvesztesége nem volt ekkora, viszont ő nem is hajtott olyan gyorsan az etap elején, mint Sainz. Látható tehát, hogy a piros oldalfalú abroncstól nem érdemes hosszú etapot várni, a kemény keverék használatának hiánya pedig arra utal, hogy ahhoz bizonyára csak végszükség vagy sokadik forgatókönyv esetén nyúlnak majd a csapatok. A szűk keresztmetszet a bal első abroncs állapota lesz.
A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola megemlített még egy érdekésséget is.
A keverékek között nagyobb különbség volt, mint vártuk, ez biztos befolyásolni fogja a stratégiai döntéseket.
Illetve, szóljunk még egy tényezőről, nevezetesen a Mercedesről, amit a Ferrarinak és a Red Bullnak figyelembe kell venni a számolgatáskor.
Miamiban egy napig tartott a Mercedes jó formája, így Spanyolországban legalább az időmérőt végét érdemes megvárni, mielőtt kijelentjük, hogy felzárkóztak. Az mindenesetre biztató, hogy a fejlesztéseik jól muzsikáltak az első edzésnapon, a pattogás például nagyon sokat javult.
„Még mindig nehéz bánni az autóval, de sokkal kellemesebb, mint korábban volt" – mondta Hamilton. Csapattársa, George Russell hozzátette, hogy „a Ferrari és a Red Bull alacsonyabb motorüzemmódot használt, szóval nekik kicsit több tartalékjuk van", de a Mercedesnél így sem lehetnek csalódottak.
A versenyszimuláción Hamilton és Russell többnyire 3-4 tizedmásodpercen belül maradt Leclerchez, sőt, néhány alkalommal gyorsabbak is voltak nála.