Kimi Räikkönen tavalyi visszavonulásával Fernando Alonso vált a mezőny legidősebb tagjává, így érthető, ha sokat foglalkoznak a lehetséges visszavonulásával. A kétszeres F1-es világbajnok ráadásul júliusban már 41 éves lesz, és ebben a korban senki nem volt képes kimagasló teljesítményre a sportág elmúlt évtizedeiben.
A 32-szeres futamgyőztes nem titkoltan az idei év miatt tért vissza a Forma-1-be tavaly, hiszen a jelentős szabályváltozások minden csapatnak lehetőséget adtak a komoly előrelépésre. Bár az Alpine nem lett tragikus, a remélt ugrás elmaradt, ráadásul Alonsót folyamatosan nagyobbnál nagyobb balszerencse éri, így továbbra is csak a Bahreini Nagydíjon szerzett 2 pontja áll a neve mellett. Ennek ellenére továbbra is érzi magában az erőt, hogy ha kell, akkor megküzdjön a legnagyobb célért.
Szerintem igen, ezért folytatom a versenyzést
Bár visszatérése után a legtöbben úgy gondolták, Alonso az Alpine-tól fog visszavonulni, történjen az akármikor is. Pár hete azonban felvetődött, hogy esetleg a Red Bullhoz igazol, és bár Christian Horner, a bikások csapatfőnöke gyorsan igyekezett megcáfolni a pletykát, a spanyol pilóta nem zárkózott el kategorikusan az esetleges csapatváltástól, még abban az esetben sem, ha egy Max Verstappenhez hasonló, vezérbikának gondolt versenyző csapattársaként kellene helytállnia.
„Úgy gondolom, hogy végső soron jelenleg nincs sok első vagy második számú pilóta a csapatoknál – reagált a felvetésre. – Az istállóknak mindkét versenyzőre szükségük van ahhoz, hogy együtt dolgozva fejlesszék az autót. Különösen az új szabályok miatt, az ember még mindig, minden egyes körével tanul, és dolgoznia kell egy jobb kocsi, egy jobb csomag érdekében.
Szóval meglátjuk, milyen lehetőségek lesznek a következő néhány évben.”
Mindezek ellenére azért továbbra is az átigazolás a legkevésbé valószínű forgatókönyv, és ha Alonso jövőre is a mezőny tagja lesz, akkor minden bizonnyal az Alpine-nál láthatjuk majd. A szerződése az idei évben lejár, és egyelőre még nem volt komoly tárgyalás a felek között annak meghosszabbításáról.
„Hivatalosan nem beszéltünk, csak megittunk néhány kávét – árulta el aBBC-nek adott interjújában. –Azonban igen, úgy vélem, meglesz a lehetőség. Továbbra is megvan a motiváció, hogy nyerjünk, és hogy csökkentsük az [élmezőnnyel szembeni] különbséget, még akkor is, ha tisztában vagyunk vele, mennyire nehéz lesz. Tudjuk, hogy van néhány dolog, amit megtehetünk. Az új szabályok első évében az ember sokat tanul más autókból, illetve filozófiákból, úgyhogy sokféleképpen lehet könnyen lerövidíteni az utat a teljesítmény [növelésének] tekintetében.”
Laurent Rossi, az Alpine márkaigazgatója nemrég arról beszélt, hogy mennyire nehéz dolguk van, hiszen Alonso mellett ott van csapattársa, Esteban Ocon, aki 2024-ig rendelkezik szerződéssel, és inkább előbb, mint utóbb tesztpilótájuknak, Oscar Piastrinak is állandó versenyzői ülést kell biztosítaniuk. A kétszeres F1-es világbajnok világossá tette, nem fogja megkönnyíteni csapata helyzetét ebben a tekintetben.
Jövőre vagy a következő két évben szeretném folytatni a vezetést, mert a legjobb formámban érzem magam,