A Mercedes a szezon eleje óta keresi a gyógyírt az autó pattogásának problémájára. Több újítást bevetettek az elmúlt versenyeken, hogy enyhítsenek rajta, és bevallottan tapogatózó fázisban járnak, és nem tudják biztosan, hogy jó irányba haladnak-e.
Toto Wolff, az istálló főnöke egy újságírói kérdésre elmondta, hogy
akár a leleplezésekor sokakat megdöbbentő minimalista oldaldoboz-kialakítástól is megszabadulhatnak,
ha úgy ítélik meg, hogy az aerodinamikai hatásaival árt az autó himbálózásának.
„Nem zárnék ki semmit sem – mondta a futam utáni online sajtótájékoztatóján. – A stábunk kiváló autókat készített korábban, és úgy gondoljuk, ez a helyes irány. Barcelonában tudjuk majd összehasonlítani az aktuális helyzetet azzal, amit februárban tapasztaltunk, és több adatot gyűjthetünk."
Ezzel arra utalt, hogy az első előszezoni teszten a barcelonai pályán még szokványos oldaldobozzal jelentkeztek, és a radikális változatot akkor vetették be, amikor Bahreinbe utazott a mezőny a következő három tesztnapra. A következő verseny helyszíne a barcelonai Spanyol Nagydíj lesz.
A Barcelonában bemutatott új autó papíron egyértelműen lassabb [a most használtnál], de ki kell derítenünk, hogy a mostanit kiszámíthatóvá tudjuk-e tenni a versenyzőknek.
– mondta Wolff. – Hiszünk a jelenlegi koncepcióban. Nem szemezünk a szomszéd nővel, hogy megnézzük, jobb-e, mint a feleségünk."
Mielőtt döntést hozunk arról, hogy koncepciót váltunk-e, meg kell értenünk, mi siklott félre.
– szögezte le. – Fel kell írni, mi a jó, mi a rossz az adott koncepcióban. Ezeket csak mi tudjuk megválaszolni. Azt szeretném, hogy Barcelona után választ kapjunk a kérdésünkre. Ott tudjuk igazán felmérni a helyzetet és megválaszolni, hogy elrontottunk-e a koncepciót vagy sem."
Manapság igen ritkák az akkora volumenű átalakítások, mint amit a Mercedes vállalna, ha úgy döntenek, hogy lecserélik a mostani kialakítást az oldalszekrényekkel. Wolff azt mondta, ha félig már azt éreznék, hogy a korábbi konstrukció jobb, akkor mielőbb váltani kellene.
Az Ezüstnyilak változatlanul a Ferrari és a Red Bull mögött kullognak, a lemaradásuk nem csökkent, s bár még sok van hátra a szezonból, úgy néz ki, nem lesznek részesei a bajnoki küzdelemnek.