A 2022-es erősorrendet tükrözte a Mercedes eredménye a Miami Nagydíjon, versenyzői az 5-6. helyen futottak be a Red Bullok és a Ferrarik mögött. Mindazonáltal nem a jóval előrébbről rajtoló Lewis Hamilton, hanem George Russell ért célba a csapattársa előtt, méghozzá annak köszönhetően, hogy a kemény gumin elnyújtotta az első etapját, és a kerékcseréjét a biztonsági autós fázis idején tette meg, a többiekhez képest kisebb időveszteséggel.
„George sokáig kint maradt, a biztonsági autó megjelenésére építettünk. Ez be is jött, de Lewisnak ez ártott, pozíciót vesztett" – ismerte el a Sky Sportsnak Toto Wolff. Russell hátránya ugyanis lecsökkent, majd a sokkal jobban tapadó gumin bedarálta Hamiltont, aki az Ausztrál Nagydíj után már másodszor járt pórul a biztonsági autóval.
A hétszeres világbajnoknak is felkínálták a kerékcsere lehetőségét, de nem határozottan behívták, hanem rá bízták a döntést. Hamilton furcsállta, hogy így történt. „Nekem ilyenkor fogalmam sincs, mi a helyzet másokkal. Szóltak, hogy én döntsek, de nekem nem álltak rendelkezésre az információk hozzá. Azért támaszkodom a stábra, mert ők ismerik a részleteket, én meg nem, az ő feladatuk a döntés" – nyilatkozta.
De ma rám bízták a döntést, ezt nehéz megérteni.
„Szerencsétlenül jártunk a biztonsági autóval, de legalább pontokat szereztünk, célba értünk, jó a megbízhatóság. Csak próbálnunk kell előrébb lépni, ami eddig hiányzik."
Hamiltonnak már a verseny elejétől problémája volt, mert a rajtnál Fernando Alonso nekikoccant. „Utána másnak éreztem az autót, mint a rajtrácsra vezető körökön. A csapat biztosan ellenőrizni fogja. Kemény ütés volt" – mondta.
Russell 59, Hamilton 36 pontnál tart a szezonban, de a fiatalabb brit az első edzésnapon többet várt a hétvégétől. Akkor még az ő neve szerepelt a köridőtáblázat élén. „Ha pénteken azt mondják, az 5-6. helyen végzünk, csalódott lettem volna – nyilatkozta. – Versenykörülmények között gyors az autó, csak nem tudjuk kihozni belőle a benne lévő potenciált. Nem értjük, mit kellene tenni."
A Hamiltonon végrehajtott előzésről pedig ezt mondta: „A csapattárs ellen harcolva mindig meg kell lennie a tiszteletnek, és a szokásosnál több helyet hagyunk egymásnak. Élveztem [a csatát]. Lewis peches volt a biztonsági autóval, huszon-akárhány körös kemény gumin nem sokat tudott tenni ellenem."