INDIANAPOLIS, INDIANA - MAY 29: Marcus Ericsson of Sweden, driver of the #5 Chip Ganassi Racing Honda, kisses the bricks after winning the 106th Running of The Indianapolis 500 at Indianapolis Motor Speedway on May 29, 2022 in Indianapolis, Indiana. Jamie Squire/Getty Images/AFP (Photo by JAMIE SQUIRE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Marcus Ericsson nyerte az indianapolisi 500 mérföldes versenyt, miután sikerült maga mögött tartania a McLaren F1-es ülésre pályázó tehetségét, Pato O’Wardot. Romain Grosjean nem sokkal féltáv után balesetet szenvedett és kiesett.
2019 után ismét egy napon rendezték az Indy 500-at az F1-es Monacói Nagydíjjal, és mivel utóbbi igencsak elhúzódott, az autósport szerelmeseinek nem volt sok idejük pihenni. Ami az egykori F1-es pilótákat illeti, öten is részt vettek a legendás futamon, és egyiküknek győznie is sikerült.
A legelőkelőbb pozícióból Marcus Ericsson kezdhette meg a futamot, aki korábban 2014 és 2018 között 97 futamot teljesített a Forma-1-ben. A svéd versenyzőt sokan lesajnálták, talán nem is alaptalanul, hiszen amikor mindketten teljes szezont futottak, egyszer sem verte meg aktuális csapattársát.
Az ötödik pozícióból induló Ericssonnak kifejezetten jól alakult a verseny, és 10 körrel a vége előtt remek helyzetben találta magát.
A 31 éves pilóta ugyanis 3 másodperccel vezetett a McLaren reménysége, az F1-be vágyó Pato O’Ward előtt úgy, hogy már nem kellett kiállnia a bokszba. Ebben a helyzetben egy dolgot akart elkerülni: a piros zászlót (ennyivel a vége előtt inkább megszakítják a futamot, mint hogy a pace car mögött fusson be a mezőny).
Mindez azonban nem jött össze, ugyanis a 200 körös viadal 193. körében csapattársa, a szintén a Cchip Ganassi színeiben induló hétszeres NAASCAR-bajnok, Jimmie Johnson a falnak csapta az autót, és rövid várakozás után leállították a körözést. Ez teljesen új helyzetet teremtett, hiszen a riválisok így közvetlen közel kerültek Ericssonhoz.
This incident with @jimmiejohnson in turn 4 is what brought the red flag out with 4 laps to go.
A svéd pilótát azonban ez sem állította meg, és a maradék négy kör során is az élen maradt. O’Ward egyszer került hozzá igazán közel, fél körrel a vége előtt viszont megnyugodhatott, mert egy baleset miatt sárga zászló volt. Ericsson ekkor már tudhatta, hogy megnyerte az autósport egyik legrangosabb eseményét.
Ericsson ezzel az Indy 500-ak történetének második svéd győztese lett.
A Caterham és a Sauber egykori pilótája Kenny Bräck nyomdokaiba lépett, aki az 1999-ben diadalmaskodott, de sokkal ismertebb arról, hogy ő szenvedte el a valaha volt legnagyobb becsapódást, amit túléltek. Ericsson egyébként egy másik honfitársára, a tízszeres F1-es futamgyőztes néhai Ronnie Petersonra emlékezett sisakjával.
.@RGrosjean's dreams of an #Indy500 win this year are over after this incident in turn 2.
The Phoenix has been seen and released from the @IU_Health Emergency Medical Center.
Közel sem alakult ennyire jól a mezőny legutóbbi F1-es versenyzőjének, Romain Grosjeannak a futama. A csúcskategóriától 2020-ban, horrorisztikus bahreini balesete után elköszönő pilóta mindössze a 105. körig jutott el, amikor senkitől sem zavartatva a falnak csapódott. Ezúttal sértetlenül megúszta a bukást, és karcolás nélkül szállt ki az autójából, miután elnézést kért csapatától, az Andretti Autosporttól.
Ami a többi egykori F1-es pilótát illeti, Alexander Rossi az ötödik, Juan Pablo Montoya a tizenegyedik, Szató Takuma pedig a huszonötödik helyen zárt. Az F1-be csak szabadedzések formájában belekóstoló Callum Ilott szintén baleset miatt adta fel a versenyt a 68. körben.