Vágólapra másolva!
Max Verstappen rendkívül bosszús volt, miután Sergio Pérez balesete miatt esélye sem volt előrelépnie a negyedik helyről a Monacói Nagydíj időmérőjének végén. A címvédő szerint valamit kezdeni kellene az erre vonatkozó szabállyal.

Max Verstappennel zsinórban másodszor fordult elő Monacóban, hogy a Q3 végén nem fejezhette be második gyorskörét, mert baleset miatt megszakították az időmérőt. Tavaly pont a pole pozíciót megszerző Charles Leclerc fosztott meg mindenkit a lehetőségtől, hogy megelőzzék, idén pedig a holland pilóta csapattársa, Sergio Pérez dobta el az autót a Portier-ben. (Ebből a szempontból már alighanem mindegy volt, hogy utána Carlos Sainz nekiment a Red Bullnak.)

Pérez balesete többek között csapattársával, Verstappennel is kibabrált

Verstappen alighanem javított volna, és ha Leclerc-t nem is, a mexikói és a spanyol pilótát akár megelőzhette volna a rangsorban, ami a második pozíciót jelentené neki a futamra. A címvédő érthető módon kifakadt a rádióban, és miután káromkodva kijelentette, hogy ez „tipikus Monaco”, elmondta, hogy valamit tenni kellene ez ellen. „Ezt nem szabadna engedni, különben jobb, ha az ember megcsinálja a körét, majd a falba rakja [az autót]” – fogalmazott.

Amikor kiszállt, Verstappenen látszott, hogy rendkívül bosszús,

és szinte felrobbant a dühtől, amikor bement a garázsba és eltűnt a kamerák elől. Christian Horner azonban megérti versenyzője reakcióját.

Ez a második alkalom – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Semmi sem frusztrálóbb, mint nem befejezni egy olyan kört, amelyről az ember látja, hogy jobb [az előzőnél], és ez már zsinórban a második év, hogy ilyesmi történt vele, ami balszerencse.”

Bár Pérez ütközése aligha tekinthető szándékosnak, mint ahogyan Leclerc tavalyi autótörése sem volt az, korábban előfordult, hogy minimum felmerült a szándékosság gyanúja. Michael Schumachert 2006-ban a rajtrács végére száműzték, amikor a kvalifikáció végén leparkolt a Rascasse-ban, nyolc évvel később pedig bár Nico Rosberg megúszta a büntetést, sokak szerint nem véletlenül fékezte el magát a Mirabeau-ban. Verstappen szerint a monacói pálya lehetővé teszi, hogy valaki ilyen jellegű trükkhöz folyamodjon.

Bosszantó, és persze kár, hogy a csapattársam volt az, aki a falba tette

– értékelte a mostani esetet. – Végső soron viszont ezért nem jár büntetés. Szóval ha az ember tudja, hogy elsőre jó kört futott, azt gondolhatja, hogy »tudod mit, leparkolom és taktikusan a falba küldöm«. Ezt meg lehet tenni.”

Forma-1, Charles Leclerc, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Sebastian Vettel, Aston Martin, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, George Russell, Mercedes, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Daniel Ricciardo, Lando Norris, McLaren, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Monacói Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Monacói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

Az ilyen eseteknél mindig felmerül, hogy valamilyen módon meg kellene büntetni azt a pilótát, aki előidézi a piros zászlót, függetlenül a szándékosságtól. Az IndyCarban és más sorozatokban például ilyenkor elveszik az érintett legjobb körét, amivel most Pérez a tizedik helyre csúszott volna vissza, hiszen csak az az egy ideje volt a Q3-ban. „Ezen már dolgozunk egy ideje – szögezte le Verstappen. – Annak jó, aki beleáll a falba, de nekem természetesen elég gáz.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!