Max Verstappennel zsinórban másodszor fordult elő Monacóban, hogy a Q3 végén nem fejezhette be második gyorskörét, mert baleset miatt megszakították az időmérőt. Tavaly pont a pole pozíciót megszerző Charles Leclerc fosztott meg mindenkit a lehetőségtől, hogy megelőzzék, idén pedig a holland pilóta csapattársa, Sergio Pérez dobta el az autót a Portier-ben. (Ebből a szempontból már alighanem mindegy volt, hogy utána Carlos Sainz nekiment a Red Bullnak.)
Verstappen alighanem javított volna, és ha Leclerc-t nem is, a mexikói és a spanyol pilótát akár megelőzhette volna a rangsorban, ami a második pozíciót jelentené neki a futamra. A címvédő érthető módon kifakadt a rádióban, és miután káromkodva kijelentette, hogy ez „tipikus Monaco”, elmondta, hogy valamit tenni kellene ez ellen. „Ezt nem szabadna engedni, különben jobb, ha az ember megcsinálja a körét, majd a falba rakja [az autót]” – fogalmazott.
Amikor kiszállt, Verstappenen látszott, hogy rendkívül bosszús,
és szinte felrobbant a dühtől, amikor bement a garázsba és eltűnt a kamerák elől. Christian Horner azonban megérti versenyzője reakcióját.
„Ez a második alkalom – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Semmi sem frusztrálóbb, mint nem befejezni egy olyan kört, amelyről az ember látja, hogy jobb [az előzőnél], és ez már zsinórban a második év, hogy ilyesmi történt vele, ami balszerencse.”
Bár Pérez ütközése aligha tekinthető szándékosnak, mint ahogyan Leclerc tavalyi autótörése sem volt az, korábban előfordult, hogy minimum felmerült a szándékosság gyanúja. Michael Schumachert 2006-ban a rajtrács végére száműzték, amikor a kvalifikáció végén leparkolt a Rascasse-ban, nyolc évvel később pedig bár Nico Rosberg megúszta a büntetést, sokak szerint nem véletlenül fékezte el magát a Mirabeau-ban. Verstappen szerint a monacói pálya lehetővé teszi, hogy valaki ilyen jellegű trükkhöz folyamodjon.
Bosszantó, és persze kár, hogy a csapattársam volt az, aki a falba tette
Az ilyen eseteknél mindig felmerül, hogy valamilyen módon meg kellene büntetni azt a pilótát, aki előidézi a piros zászlót, függetlenül a szándékosságtól. Az IndyCarban és más sorozatokban például ilyenkor elveszik az érintett legjobb körét, amivel most Pérez a tizedik helyre csúszott volna vissza, hiszen csak az az egy ideje volt a Q3-ban. „Ezen már dolgozunk egy ideje – szögezte le Verstappen. – Annak jó, aki beleáll a falba, de nekem természetesen elég gáz.”