BARCELONA, SPAIN - MAY 22: George Russell of Mercedes, Max Verstappen and Sergio Perez of Red Bull compete during the F1 Grand Prix of Spain at the Circuit de Barcelona-Catalunya in Barcelona, Spain on May 22, 2022. Burak Akbulut / Anadolu Agency (Photo by BURAK AKBULUT / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a holland címvédőnek is szerepe volt abban, hogy sokáig beragadt Russell mögé. Először a súlycsökkentési frissítésekkel magyarázta a DRS hibás működését, azonban nem tartja kizártnak, hogy a pilóta frusztráltsága is okozhatta, hogy majdnem féltávig látszólag véletlenszerűen nyílt ki a hátsó szárny.
A kilencedik körös kicsúszása, és a DRS több, mint húsz körön át tartó hibás működése sem gátolta meg Max Verstappent abban, hogy megszerezze idei negyedik futamgyőzelmét a Spanyol Nagydíjon, amivel – Charles Leclerc kiesésének is köszönhetően – a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést a címvédő. A holland a kezdeti problémái előtt a versenyt követő nyilatkozatában még némileg értetlenül állt. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban segített elmagyarázni, mi okozhatta az állítható hátsó szárnnyal kapcsolatos problémát.
We did it!!!
Definitely not the smoothest of days but we’ll take that!
To have another One-Two makes me very proud. A big thank you goes out to @SChecoPerez for being a great teammate once again
„Több mint boldogok vagyunk, mert nagy nehézségeink voltak [és mégis nyerni tudtunk]. A DRS sokszor nem nyílt ki, de néha igen – olvashatóak az egykori autóversenyző gondolatai a RacingNews365.com-on. –
Ez arra kényszerített minket, hogy kettőről három bokszkiállásra váltsunk, hisz különben nem tudtuk volna megelőzni Russellt.
A hőmérséklettel is voltak gondjaink, de amikor tiszta levegőben vezethettünk, bebizonyítottuk, hogy a mezőny leggyorsabb autója vagyunk."
Marko megerősítette, hogy a mechanikai probléma pontosan ugyanaz volt, mint a szombati időmérő végén. Akkor
a Q3-ban az utolsó körét nem fejezte be Verstappen, mert érezte, hogy nincs elég erő az RB18-ban, és utólag kiderült, hogy ezt is a légellenállás-csökkentő rendszer okozta.
Akkor a Red Bull még arra gondolt, hogy a Verstappen autóját érintő súlycsökkentő frissítések okozták, amivel minél közelebb akartak lenni a 798 kilogrammos súlyhatárhoz.
„Amíg Max a rázóköveken hajtott, a DRS nem nyílt ki.
Aztán ingerült lett, és néha túl gyakran nyomta meg a DRS gombot, amitől az bezárult
– kommentálta az osztrák szakember. – Magunknak kellett megoldanunk a problémát, és úgy gondoltuk, hogy a kvalifikáció után végrehajtott módosítások után sikerült is, de láthatóan nem."