BARCELONA, SPAIN - MAY 21: Valtteri Bottas of Alfa Romeo drives during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Spain at the Circuit de Barcelona-Catalunya in Barcelona, Spain on May 21, 2022. Burak Akbulut / Anadolu Agency (Photo by BURAK AKBULUT / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Az Alfa Romeo pilótája úgy gondolta, igazán eredményes napja lehet a Spanyol Nagydíj futamán, végül azonban meg kellett elégednie a hatodik hellyel. A csapata ragaszkodott az eredetileg optimálisnak gondolt kétkiállásos taktikához, ám a hajrában elmulasztott kerékcsere pozíció(k)ba került a finnek.
Az idei szezonban megszokott Bottas-eredmény – ezúttal a hatodik hely – azért lehet most mégis keserédes számára, mert volt olyan pillanata is a versenynek, amikor a finn pilóta a harmadik helyen haladt.
Charles Leclerc kiesését követően azonban utána a frissebb gumikon Max Verstappen simán elment mellette, majd a hajrában Carlos Sainz és Lewis Hamilton is meg tudta előzni egy körön belül.
Az Alfa Romeo rutinos versenyzője szerint a fordulópontot az jelentette, amikor a csapata a pályán hagyta, és nem állt ki harmadszor is kerékcserére.
„Amikor ilyen elöl állva minden simán ment, míg másokkal folyton történtek dolgok, azt gondoltam, »oké, ez az én napom lehet« – nyilatkozta Valtteri Bottas a futamot követően. –
Stratégiai szempontból azonban kockázatot vállaltunk, az utolsó etap nagyon hosszúra, túlságosan is hosszúra nyúlt, így a végére tönkrementek a gumik."
Noha a futam előtt a Pirelli is azt jósolta, hogy a kétkiállásos taktika kifizetődőbb lesz a háromnál, végül a pontszerzők közül Bottas kivételével mindenki háromszor járta meg a bokszutcát a verseny alatt. Az újságírók meg is kérdezték, hogy meglett volna-e a negyedik hely, ha ő is felrak újabb lágyakat a hajrához közeledve.
„Nem gondolnám, hisz a tempónk nem volt elég jó hozzá.
Talán Lewist [Hamiltont] a végén tapasztalt problémái miatt elcsíphettük volna, ha a végén beiktatunk egy rövid szakaszt
– válaszolta. – Lehetőségünk volt választani, hogy megelégszünk a középmezőny élével, vagy megpróbálkozunk előrébb végezni. Végül utóbbit választottuk, de nem sikerült. A kockázat minimális volt, hiszen hátulról nem fenyegetett senki. De legalább szereztünk néhány jó pontot."
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) May 22, 2022
Az utolsó körökben Bottas megkérdezte a rádión, hogy kiállhat-e a leggyorsabb körért járó plusz egy pont megszerzése végett, ám a csapat túl kockázatosnak tartotta. A finn a célban 15 másodperccel zárt Esteban Ocon előtt, így valószínűleg nem fért volna bele egy extra kerékcsere. A jelenleg 38 ponttal a világbajnoki pontverseny 8. helyén álló finn reméli, a későbbiekben olykor merészebb lesz a csapata.
[Az idény] jelenlegi szakaszában a pontszerzés a lényeg, de talán a jövőben merünk több kockázatot is vállalni."