Lewis Hamilton érdekes színfoltja lehetett volna a Spanyol Nagydíjnak, hiszen a mezőnyből egyedüliként ő kezdett közepes gumikon. A futam azonban rémálomszerűen indult a hétszeres világbajnok számára, mivel nem sokkal a rajt után összeért Kevin Magnussen autójával, és defektet kapott, aminek következtében visszaesett a mezőny végére.
A 37 éves pilóta a kilátástalan helyzet ellenére nem adta fel, és egészen a negyedik helyig küzdötte fel magát. Azonban miután megelőzte Carlos Sainzot, mindkét Mercedes-versenyzőnek szóltak, hogy a szokásosnál korábban vegyék le a lábukat a gázról az egyenesek végén, különben akár ki is eshetnek. Ez végül nem történt meg, de a Ferrari versenyzője visszaelőzte Hamiltont, és nem kizárt, hogy a meghibásodásnak hsszabb távú következménye is lesz.
A verseny során szivárgást észleltünk Lewis autóján, és nem tudtuk, hogy eljutunk-e a célig
– nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az F1 TV-nek. –A végén nagyon lassan haladtunk, de nem tudom, hogy a motor megúszta-e Nem akarunk motorcsere miatti büntetést, de versenyzők vagyunk, és próbálunk megfelelő pozícióban célba érni.”
Az idei versenyek közül messze ez alakult a legbiztatóbban a Mercedes számára, figyelembe véve a tempójukat. George Russell körökön át képes volt feltartani Max Verstappent, míg az osztrák üzletember szerint Hamilton nagyon szépen zárhatta volna a futamot, ha nincs a rajtbaleset.
„Teljes mértékben elégedettek lehetünk. Korábban kicsit a senki földjén voltunk, most viszont a pályán vertük meg a Ferrarit, és Lewis révén megvolt a tempónk a győzelemhez – jelentette ki, majd arra is kitért, hogy a kilátástalan helyzet ellenére miért tartották versenyben a hétszeres világbajnokot. – Bármi is történik, tesztelésre felhasználhatjuk [a futamot].
Ha nem tudunk harcolni a legjobb pozíciókért, akkor is tanulhatunk. Versenyzők vagyunk, soha nem adjuk fel.”
Hamiltont végül a nap versenyzőjének is megszavazták a nézők. Nem véletlen, hogy ő maga is alapvetően elégedetten nyilatkozott, és kiemelte, hogy a csapatnak is elévülhetetlen érdemei vannak ebben az eredményben.
„Nagyszerű, hogy vissza tudtam jönni – mondta a Sky Sportsnak. – Hálás vagyok a csapatnak, hogy leszegték a fejüket és pozitív visszajelzést adtak, valamint a remek munkáért, amely lehetővé tette ezt a fejlődést. Az autó fantasztikus volt, a tempóm közel volt az élen állókéhoz, ami lenyűgöző. Csak a rajt alakult balszerencsésen a defekt miatt, de nem adtam fel.”
Hamilton öröme végül nem lehetett teljes, hiszen amikor már a zsebében érezhette a negyedik pozíciót, a fülére szóltak, hogy lassítson, ami lényegében egyet jelentett Sainz elengedésével. A Mercedes versenyzője mindent megtett annak érdekében, hogy eljusson a kockás zászlóig.
Sokkal melegebb volt, mint amit az előrejelzések mondtak, és szerintem mindenki számára kemény volt ezekkel az autókkal
– találgatta a hiba lehetséges okát. – Nem tudom pontosan, hogy mi történt az autóval, még nem beszéltem a csapattal, de lényegében csak félig nyomhattam a gázt. Próbáltam hűteni az autót, és rengetegszer beleemeltem az egyenesekben, hogy a motor levegőhöz jusson, és hűljön.”
Bár Hamilton nyilvánvalóan nem örült annak, ahogyan a futam vége alakult számára, összességében mégis elégedett lehet. Defektje után ugyanis ő és a csapat sem számított arra, hogy idáig fel fog zárkózni.
„Csalódott vagyok, hogy Sainzcal szemben elbuktam a pozíciót, főleg annak tudatában, hogy honnan jöttem fel – folytatta. – Több mint harminc másodperccel voltam az utolsó [előtti] mögött, a senki földjén. Szörnyű érzés, amikor az ember ennyire le van maradva, de le kell szegnie a fejét, és tovább kell mennie. Azt mondták, hogy talán a nyolcadik helyet megszerzem, ami nem különösebben jó eredmény, de azt gondoltam, hogy legalább pontokat fogok gyűjteni.
Aztán a negyedik pozícióért harcoltam, aminek nagyon örülök.”
A Mercedes szemmel láthatóan sokat javult az elmúlt hétvégékhez képest, főleg a delfinezés tekintetében. Hamilton egyetért főnökével abban, hogy ha nem kerül bajba, akkor akár egy nagyon szép eredmény is kisülhetett volna a futamból.
„Van némi pattogás, de nem az egyenesben, hanem három kanyarban, de ez közel sem annyira rossz, mint korábban – szögezte le. – A srácok keményen dolgoznak, és biztos vagyok benne, hogy meg tudjuk oldani. Ha az elején nem lett volna gondom, ki tudja, hol végeztünk volna.”