A Ferrari is bebizonyította, hogy náluk is előfordulhatnak műszaki hibák. A maranellóiak számára ez azonban nagyon rosszkor jött, hiszen Charles Leclerc könnyen fölényes győzelmet szerezhetett volna, ha nem romlik el a 27. körben a motorja.
A kiesés, és a Red Bull remeklése következtében pedig mind az egyéni, mind a konstruktőri pontversennyel elveszítették ezzel a vezető pozíciójukat.
A monacói ennek ellenére nem volt teljesen letörve, és tudta látni a hétvége pozitív oldalát is.
„Nyilvánvalóan csalódott vagyok, ahogy ebben a helyzetben bárki az lenne. Nem tudok még teljesen a pozitív dolgokra koncentrálni, de a hétvége azért összességében sok jó dolgot tartalmazott – nyilatkozta Leclerc az F1 TV-nek. –
Az egykörös tempónk és a gumikezelésünk is remek volt, így igazából csak azt kell kielemeznünk, hogy mi történt ma a futamon. Fáj, hogy rengeteg pontot veszítettünk, ezt pedig sokszor nem tehetjük meg, olykor viszont megesik az ilyen műszaki hiba.
Fejet lehajtva fogunk tovább küzdeni a folytatásban is."
Az olaszok csapatfőnöke, Mattia Binotto sem látja teljesen sötéten a futamot, szerinte bebizonyították, hogy a fejlesztések igenis használtak, ami a közeljövőben kifizetődhet. Pláne, ha rájönnek, mi volt a valódi gond a monacói motorjával.
„Nem tudom pontosan, mi történt, de remélhetőleg Maranellóban kiderül. Remek hétvégét teljesítettünk, egészen eddig a megbízhatósági problémáig – mondta el a svájci születésű szakember. –
A versenytempó erős volt, Charles remekül vezetett, az idehozott csomag úgy működött, ahogy szerettük volna.
A bajnokság nyitott, rengeteg van még hátra, így tovább harcolunk."
Leclerc csapattársa, Carlos Sainz futama sem alakult a legjobban. A hazai helyszínen versenyző pilóta már a rajtnál is veszített két pozíciót, aztán a hetedik körben kicsúszott a pályáról a 4-es kanyarban, amit követően a 11. helyről kellett felzárkóznia. Ez végül a negyedik helyig sikerült, amiben több tényező is közrejátszott, a spanyol azonban így sem eresztett meg egy mosolyt sem az interjúban.
„Sűrű, nehéz verseny volt, végig szenvedtem az autó egyensúlyával.
A kicsúszásnál az erős hátszél is közrejátszhatott, hiszen az autó nagyon érzékeny a szélre.
Maxnak [Verstappennek] is hasonló problémája lehetett – mondta Sainz a helyszínen dolgozó újságíróknak. – Akkor [a kicsúszásnál] megsérült a padlólemez is, amivel leszorítóerőt veszítettem. Az volt a verseny vége számomra, hiszen utána már csak a negyedik-ötödik helyig tudtam felzárkózni. Kár érte, de ez most így alakult."