A szponzorok szerették, és a csapatok is, mivel ez megadta nekik a kapcsolatépítési lehetőségeket egy pazar környezetben. Több millió dolláros megállapodások jöttek létre a Café de Paris-ban elfogyasztott vacsora közben, így az F1 mindig megtartotta a Monacói Nagydíjat a versenynaptárban, annak ellenére is, hogy a pálya sok esetben elavult volt, és gyakran a garantáltan unalmas versenyek egyikét képezte. Egyszerűen azért maradt, mert Monaco volt.
Azonban az F1 struktúrája rövid idő alatt sokat változott az új tulajdonos, a Liberty Media irányítása alatt. Teljesen világossá vált, hogy a Liberty most új versenyeket jelöl ki ezekre az üzleti tranzakciókra, és immár nem Monaco az egyetlen helyszín, amely kiemelkedik a versenynaptárból.
Elég visszatekinteni a Miami GP-re, amely egyértelműen egy F1-es szakkiállítás volt, nem pedig verseny, amelynek célja új partnerek és szponzorok bevonása volt. Ehhez adjuk hozzá a jövő évi Las Vegas-i versenyt, amely egy hasonló eseménynek ígérkezik. Szintén nem feltétlenül a rajongóknak, hanem az üzleti lehetőségeknek szánva. Ezen túlmenően Miami és Las Vegas hatalmas előnye, hogy képes fogadni a nézők nagy tömegét, szállodák és éttermek bőséges választékát kínálva számukra.
Monte Carlo ezt nem teheti meg, a természeti adottságai megkötik a szervezők kezét, nem tudnak több helyet biztosítani az F1 számára, mint amennyi adott. Dél-Franciaország és a Földközi-tenger közé szorulva igyekszik kiszolgálni a Forma-1 igényeit a helyszín, úgy, ahogy.
Az egyik vezető monacói ügyfélmenedzser elmondása szerint nehezen tudják elhelyezni a vendégeiket az eseményre, sokan azt fontolgatják, hogy
a rendelkezésre álló szállások színvonala miatt nem mennek el – alapvetően a lakosok pedig nevetséges összegekért kínálják kiadásra a lelakott apartmanjaikat a versenyhétvégére.
Az F1 élvezi fellendülést, amelyet a jegyek iránti kereslet is tükröz, ekkora tömeget azonban Monaco már képtelen befogadni, úgy tűnik, hogy mára a sportág kinőtte az egykori ékkövét, Monte Carlót. Az F1 fizikailag is túlnőtte a kikötő körüli teret, ahogy a motorhome-ok az évek során egyre nagyobbak lettek.
Olyannyira szűkös a hely, hogy fennáll annak a veszélye, hogy az emberek a kikötő szélén beleesnek a tengerbe (ahogy erre korábban már volt is példa).
Az elmúlt évek során a csapatoknak kisebb kiszolgálóegységeket kellett építeniük, hogy mind a 10 istálló elférjen a kikötőben a kijelölt helyen. Holott minden más versenyen egyre csak nő a motorhome-ok mérete, kifejezetten Monacora külön fel kell készülniük az istállóknak. A Red Bull Racing egy szokatlan megoldással orvosolta a helyzetet: a monacói hétvégére, egy speciális, lebegő építményt szállítanak, amely a vízen úszik, így nem foglal helyet a Paddockban, a pilótáik pedig könnyedén megközelíthetik azt motorcsónakkal is.
Monaco helyzete még bizonytalanabbá válik, ha belegondolunk, hogy aprópénzt fizetnek az F1-nek a verseny rendezési jogaiért, összehasonlítva azzal a hatalmas összeggel, amelyet más helyszínek tesznek bele az F1 kasszájába.
Szaúd-Arábia és Katar, minden alkalommal 50 millió dollárt fizet, hogy náluk versenyezzen az F1 mezőnye, míg Monaco hozzájuk képest szinte semmivel nem járul hozzá az F1-es büdzsé gyarapításához.
Mivel a versenynaptár jelenleg évi 24 versenyre korlátozódik, nem elképzelhetetlen, hogy a Monacói Nagydíj esetleg minden második évben kerül csak megrendezésre a jövőben, más történelmi pályákhoz hasonlóak, mint például Spa vagy Imola. Ami pedig Monaco jövőjét illeti, a 2023-as évben megrendezésre kerülő Miami Nagydíj és a Las Vegas-i versenyhétvége megpecsételheti az egykori legendás helyszín sorsát.
Forrás