MONTREAL, QUEBEC - JUNE 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Carlos Sainz of Spain driving (55) the Ferrari F1-75 during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 19, 2022 in Montreal, Quebec. Clive Mason/Getty Images/AFP (Photo by CLIVE MASON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Christian Horner a következő pályán, Silverstone-ban minden korábbinál szorosabb küzdelemre számít csapata és a Ferrari között, valamint nagyon erős teljesítményt vár a Mercedestől is. A csapatok szintjén a sorozatban szerzett futamgyőzelmek rekordjától még 5 siker választja el őket.
Soknak érzi az ember, hogy a Red Bull zsinórban hat futamon át nyert, de a Forma-1 rekordjától még messze jár a sorozatban szerzett győzelmeket tekintve: ezt 1988-ban 11 győzelemmel állította fel a McLaren. Dominanciája idején a Ferrari és a Mercedes 10-ig jutott, utóbbi csúcsbeállítása előtt pont Max Verstappen törte meg a szériát a 2016-os Spanyol Nagydíjon az első sikerével.
A Red Bull Sebastian Vettellel 9-szer nyert egymás után 2013-ban, jelenleg tehát fennállásuk második legjobb időszakát élik ebből a szempontból. Christian Horner ugyanakkor korántsem érzi úgy, hogy innentől sínen vannak.
„Szeretném folytatni a győzelmi sorozatot, de ez minden egyes versenyen egyre nehezebb lesz" – idézte a Racingnews365.com.
Emlékezzenek, mekkorát fordult a bajnokság menete Ausztrália után, hogy akkor hol tartottunk, és most hol tartunk.
„Ez mutatja, milyen gyorsan változhat a helyzet. Max csúcsformába lendült, most már az autó is jobban az ínyére való."
A Red Bull csapatfőnöke a következő pályán nagyobb csatára számít, mint Kanadában vagy az előtte lévő versenyeken. „Azt hiszem, a Mercedes és a Ferrari is gyors lesz Silverstone-ban – mondta Horner. – Inkább nekünk lesz kemény dió ez a pálya, a vonalvezetésből adódóan."
Hihetetlen, hogy sorozatban hatszor nyertünk, de ezen helyszínek mindegyikénél nehezebb feladatot jelent Silverstone.
Amelyen a gyors kanyaroké, ezzel együtt az aerodinamikáé a főszerep, nem az autó lassú kanyarokban mutatott tempója számít leginkább.