Idei harmadik kettős sikerét aratta a Red Bull, amely Melbourne óta legyőzhetetlen a futamokon, ráadásul a Ferrari műszaki hibái miatt a lehető legtöbbet, 44 pontot adtak a vetélytársnak Azerbajdzsánban. A futam elején a Red Bull a Sainz miatti virtuális biztonsági autós fázis alatt a pályán maradt, míg Leclerc-nek kereket cseréltek, ami a monacói célba érése esetén rendkívül izgalmas hajrát ígért volna. A bikások döntését is magyarázta a pilóták dicsérete mellett Christian Horner csapatfőnök.
„Meglepett, hogy Charles kiment [a bokszba] már az első virtuális biztonsági autós fázis alatt.
Mi nem változtattunk [az eredeti taktikán], inkább szerezni akartunk 8-9 kör előnyt a gumikkal, amit a versenytempónkkal elégnek gondoltunk volna. A Ferrari, különösen Charles balszerencséje jól jött nekünk, mert onnan a kezünkben próbálhattuk tartani a futamot, de egyébként is elismerésem mind a két pilótánknak a mai teljesítményért
– mondta el a Sky Sportsnak Horner. – Checo kicsit jobban küszködött az autóval a tegnapi klasszis időmérőt követően, mint Max, de mindketten azt tették, amire reggel kértük őket. Maxot úgy érzem, a világbajnoki címe érettebbé tette, ezért is hallgattunk rá a rádióban, amikor úgy érezte, kibírja az erős iramot. Versenyről versenyre haladunk: Ausztrália óta nekünk áll a zászló, de Kanadában ismét fordulhat a kocka, és még csak a szezon harmadánál járunk, úgyhogy sok van még hátra."
A bakui verseny után a győzelmet idén már ötödszörre megszerző Max Verstappen rendkívül elégedetten értékelte a vasárnap történteket. A hollandot a hajrához közeledve a biztos futamgyőzelem miatt a csapat többször is óvatosságra intette a rádióban, a címvédő azonban arról is beszélt, miért nem akart mindenáron a Red Bullra hallgatni.
„Nagyon erős volt a tempónk. Már a kezdetektől fogva végig Charles-hoz képest DRS-távolságra voltam, csak az utolsó két kanyarban nehéz volt követni, és nem volt elég a végsebesség különbsége sem. Ők aztán úgy döntöttek, hogy a VSC alatt bokszolnak, mi viszont nem – nyilatkozta a vb-éllovas holland. –
Érdekes lett volna látni, milyen gyorsak lettünk volna a Ferrarihoz képest, de kiestek, onnantól kezdve pedig minden a gumik kezeléséről szólt.
Vezetés közben ha mondanak egy időt, amit teljesítsek, belülről gyakran másként érzem, mire lennék képes. de ha úgy érzi, hogy kontroll alatt tartja magát, csak tartsa meg ezt a köridőt. Az a lényeg, hogy mindig pontot szerezzünk, ez pedig a szezon kezdetén tapasztalt megbízhatósági problémák óta teljesülnek is, mert tanultunk belőle. Emiatt jó [a hangulat a csapatban], de tudjuk, hogy még hosszú az út, és nem szabad elbízni magunkat. Viszont a mai napot kiélvezhetjük."
Sergio Pérez idén nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt a bahreini kiesés óta, és sorozatban negyedszerre zárt az első két hely valamelyikén. A mexikói a rajtot követően a vezetést is átvette, ám később csapattársa jóval gyorsabbnak bizonyult nála, és meg kellett elégednie a 18 ponttal, valamint a leggyorsabb körért járó plusz egységgel, viszont ezzel is feljött az összetett második helyére.
„Ki kellett volna állni az első VSC alatt, akkor biztosan másként alakult volna a verseny. Onnantól kezdve rohamosan romlott a tempóm, a gumik nem bírták azt az iramot, amit előtte – fogalmazott Pérez. –
Max erősebb volt, megérdemli a győzelmet, nekem viszont a kerékcseréim is lassúak voltak, majd pedig tartanom kellett a tempót a Ferrarik kiesése után. Az eredménnyel elégedettek lehetünk, de a teljesítmény nem volt tökéletes, úgyhogy van mit kielemeznünk otthon. Kanadában remélhetőleg tovább tudunk javítani a versenytempón."