A maximális 44 pontot szerezte meg a Red Bull az Azeri Nagydíjon, ráadásul a Ferrari pilótáinak műszaki hibája miatt 80 pontra növelték előnyüket a bikások a konstruktőri összetettben. Max Verstappen idei ötödik futamgyőzelme után a vb-összetettben 21 ponttal vezet csapattársa, 34-gyel Charles Leclerc előtt, így érthetően elégedetten nyilatkozott.
„A tavalyi évet ugyan nem teszi semmissé, de mindenképp remek volt a mai nap a tempó, a tapadás, az egyensúly, és igazából minden.
A Ferrari kiesése miatt szerencsések is voltunk, de egyébként is gyorsabbak voltunk náluk. Minden összeállt ma, amiért nagyon boldog vagyok,
Checo miatt is. Kanadáig is precízen kell dolgoznunk, ott is komoly ütésváltásra számítok" – mondta a holland.
Csapattársa, a verseny elején vezető Sergio Pérez sem bánkódott a második helyével, ám kissé érthetetlennek tartotta, hogy a csapattársa miért volt ennyivel gyorsabb nála a táv második felében. A mexikóit ráadásul a Carlos Sainz kiesésénél bekövetkező VSC-időszak is rosszul érintette.
„Pechem volt a virtuális biztonsági autós fázisnál, ráadásul volt egy kommunikációs problémám is a csapattal – mondta Pérez. –
Az újraindítás után viszont Max egyértelműen és meglepően jobb volt a közepes abroncsokon.
Remek eredményt ért el a csapat a kettős győzelemmel, ez a legfontosabb."
A Lewis Hamiltont az elmúlt hét futamon egyaránt megelőző, idei harmadik dobogóját szerző George Russell megint a lehető legjobb eredményt érte el a harmadik hellyel, amivel megerősítette az összetettben a negyedik pozícióját. A pattogás azonban súlyosan befolyásolta a Mercedest Bakuban (is), ami csapattársához hasonlóan a fiatal brit pilótát is fájdalmasan érintette.
„Megint sikerült megszereznünk a "lepattanót", a háttérmunkának, a brackley-i gyárnak is köszönhetően ismét a maximumot hoztuk ki a futamból – nyilatkozta Russell. –
Az autót ugyanakkor nagyon nehéz volt vezetni, a delfinezés valami szörnyű volt ma, ezért is örülök különösen a harmadik helynek."