Hónapokig beszédtéma volt a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj, amely egy vitatott döntésnek köszönhetően Max Verstappen világbajnoki címét hozta a versenyt sokáig vezető Lewis Hamiltonnal szemben. A Nicholas Latifi balesetét követő biztonsági autós fázis végén ugyanis csak a két éllovas között álló lekörözötteknek tették lehetővé, hogy visszavegyék körüket, ráadásul ők sem zárkózhattak vissza a mezőnyre.
Kárvallottként a Mercedes már akkor kifejezte hatalmas felháborodását, és egy ideig a fellebbezés is szóba került. Ez végül nem történt meg, ám Michael Masi versenyigazgatót eltávolították a pozíciójából, amivel lényegében az FIA is elismerte, hogy rossz döntés született. Ez utóbbi pedig most a Red Bull részéről is megtörtént.
Egy hibát követett el, nem engedte meg minden lekörözöttnek, hogy visszavegye a körét
Ami viszont a korai újraindítást illeti, arról a brit szakember nem tett említést. Azt azonban hozzátette, hogy kifejezetten nem ért egyet azzal, ahogyan az eset után Masival bántak. Legfőképpen azt nehezményezte, hogy az ausztrál versenyigazgató nem kapta meg a kellő támogatást az őt alkalmazó szervezettől, vagyis az FIA-tól.
„Úgy gondolom, rendkívül durván cserben hagyták, különösen a nyilvánosság előtt, majd jött a trollkodás és a gyalázkodás, amit az interneten kapott, a mögötte álló szövetség pedig nem igazán támogatta – magyarázta. – Sok olyan döntést hozott tavaly, amelyről úgy éreztük, hogy ellenünk vannak, legyen szó akár a katari időmérőn történt sárga zászlós esetről, akár a Lewis-zal történt silverstone-i incidensről.
Ugyanakkor sajnáltam őt, több támogatást kellett volna kapnia a bajnokság után, mert hihetetlenül nehéz helyzetben volt.”
Horner azt is elárulta, néha felvetődik benne, hogy mi lett volna, ha ez az egész pont fordítva történik, és ők veszítik el az utolsó pillanatban a bajnoki címet. A 48 éves szakember úgy véli, abban az esetben sokkal kisebb port kavart volna az eset a nyilvánosságban. „Néha felteszem magamnak a kérdést: milyen lett volna a közvetítés, ha Lewis Hamilton nyeri meg az utolsó körben? – fogalmazott. – Inkább hős lett volna, mintsem gonosz?”
Horner emellett sajnálatát fejezte ki azt illetően, hogy a történtek valamelyest elhomályosították Verstappen teljesítményét. A brit szakember leszögezte, a holland pilóta annak ellenére rászolgált a végső győzelemre, hogy a mindent eldöntő versenyen Masi és a versenyirányítás hibázott.
„A valóság az, hogy a bajnokságot a szezon során nyerik meg, nem pedig egyetlen futamon – jelentette ki. – Úgy gondolom, hogy tavalyi teljesítménye alapján Max száz százalékban megérdemelte a bajnoki címet. Emellett úgy vélem, ezek a dolgok időnként előfordulnak, a sportban néha vannak necces döntések. Számomra nagyon csalódást keltő volt, ahogyan az FIA Michaellel bánt, mert a rá nehezedő nyomással ő a legjobb tudása szerint járt el a versenyirányításban. Egyértelmű, hogy nyomás alatt volt, hogy újraindítsa a versenyt, senki nem akarta, hogy a világbajnokságot a biztonsági autó mögött [befutva] nyerjék meg.”