A Spanyol Nagydíjon már úgy tűnt, sikerült csillapítani a delfinezés okozta problémákat a W13-on, azonban Monacóban ismét nagyon szenvedett mindkét pilóta, akiknek a stabil pontszerzés (ötödik és nyolcadik hely) végül így is összejött a hercegségben. Különösen a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnak okozott fájdalmakat és kínlódást ez a jelenség legutóbb is, „mintha a szemgolyói kiestek volna a helyükről".
Az elmúlt hat futamon kivétel nélkül csapattársa előtt végző George Russell szerint a tempójuk viszont mindenképpen javulni fog Bakura,
de így is csak egy top 5-ös helyezés a legtöbb, amiben reálisan bizakodhat a Mercedes.
Határozottan alkalmasabb lesz [az autó] a versenyen, de a végső pozíciónkat ez sem befolyásolja jelentősen
– nyilatkozta a fiatalabbik brit. – Monacóban hat tizedmásodperccel voltunk lemaradva az élmezőnytől, Bakuban talán sikerül ezt három tizedre csökkenteni, de ez a legjobb eset."
Russell szerint a leszorítóerő növelésében, és
elsősorban az időmérőn kellene javulniuk, hogy ne ragadjanak be a rajtrácson náluk lassabb versenytempóra képes autók (McLaren és Alpine) mögé.
Az Ezüstnyilak mérnöki igazgatója, Andrew Shovlin azonban máshogy látja az azeri hétvégét, mint a pilótája. A brit szakember elmondta, hogy az autó alját megemelték kicsivel a delfinezés enyhítése végett, és attól tart, a versenyzők szenvedése az aszfalton nem lesz kisebb, mint Monacóban volt, már csak a pályák karakterisztikájának hasonlósága miatt sem.
„Monacóba nyilván sokkal nehezebb volt olyan jó autót építeni, mint amilyennel Barcelonába érkeztünk.
Barcelonában megmutattuk, hogy jó a tempónk, noha van még hová fejlődni, hogy még közelebb legyünk a Red Bullhoz és a Ferrarihoz. De Monaco tele van kihívásokkal, lassú, hepehupás, ezért szenvedtünk az autóval.
A pilóták önbizalma elveszett, és nem tudtunk elég közel kerülni az optimálishoz – mondta Shovlin, majd rátért a bakui elvárásokra. – Baku is hasonló kihívásokkal kecsegtet. Dolgozunk azon, hogy minél jobb autónk legyen, de tudjuk, hogy az alapteljesítmény mellett
minden pályatípusra alkalmas kocsit kéne építenünk. A csapat és a versenyzők kétségbeesetten szeretnének visszakerülni az élre, így nagyon keményen dolgozunk ezeken a projekteken."