Verstappennek gondja volt a kocsijával, és Sainz is gyorsabb volt nála

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Carlos Sainz of Spain driving (55) the Ferrari F1-75 during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 19, 2022 in Montreal, Quebec. Clive Rose/Getty Images/AFP (Photo by CLIVE ROSE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen szerint Carlos Sainznak összességében jobb tempója volt a Kanadai Nagydíjon, mint neki, ráadásul a futam végére a rádiókapcsolata is megszakadt a csapattal. Sergio Pérez nem tudja pontosan, hogy mi okozta a kiesését, de addig reménykedett egy jó eredményben.

Max Verstappen izgalmas küzdelemben nyerte meg a vasárnapi Kanadai Nagydíjat, miután sikerült maga mögött tartania Carlos Sainzot az utolsó 16 körben. Ennek következtében 46 pontra növelte előnyét az összetettben Sergio Pérezzel szemben, Charles Leclerc előtt pedig további 3 egységgel vezet.

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam

Ha nincs a biztonsági autó, akkor a holland pilótának kellett volna utolérnie, majd megelőznie riválisát, ám akkor egyik forgatókönyvvel kapcsolatban sem volt optimista, mert szerinte az autója nem rendelkezett elegendő sebességgel.

Elég kemény verseny volt ez számunkra

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Kicsit több tempót reméltem az autótól, a Ferrari erősnek tűnt a futamon. Persze csak Carloséval tudtam ténylegesen összehasonlítani [a sebességemet]. Nehéz volt vele felvenni a versenyt köridők tekintetében. Az utolsó kiállásom után nyilván közeledtem rá az újabb gumikon, de nem voltam benne biztos, hogy ez elég lesz a végéig. Aztán bejött a biztonsági autó, ami szintén nem volt jó, mert én megnyomtam azt a pár kört, ő pedig friss gumikon volt mögöttem. Egyik forgatókönyv sem volt ínyemre, de ezzel kellett boldogulnom. Az utolsó tizenöt kört padlógázon tettem meg, és tudtam, hogy eközben nem engedhetem meg magamnak a hibát, mert végig nagyon közel volt hozzám. Végül összejött.”

Az idény elején Bahreinben és Ausztráliában is a Ferrari rendelkezett jobb versenytempóval, aztán a Red Bull látványosan a maranellóiak fölé nőtt e tekintetben. Most viszont újból fordulni látszik az erősorrend, hiszen a versenyen valóban minimum kiegyenlített volt a helyzet, és egyáltalán nem biztos, hogy Safety Car nélkül ugyanez lett volna a végeredmény.

Szerintem igen, szóval le kell vonni néhány tanulságot az okokkal kapcsolatban – válaszolta Verstappen arra a kérdésre, hogy a Ferrari gyorsabb volt-e náluk. – A pálya nem igazán volt felgumizva, alacsony volt a tapadás.

Az egyik futamon úgy tűnik, fölényben vagyunk, a másikon pedig megint erősnek tűnnek, szóval nagyon közel vagyunk egymáshoz.”

A leintés után hallható volt, hogy a csapattagok beszélnek Verstappenhez, de ő nem válaszol nekik. Már akkor is sejtették, hogy í címvédő bizonyára nem hallja őket, és mindezt főnöke is megerősítette, aki azt is elmondta, hogy a 24 éves versenyzőnek rendkívül nehéz dolga volt.

A futam végére Verstappennek megszakadt a rádiókapcsolata a csapattal Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Peter Fox

„Max nem tudott DRS-távolságon kívülre kerülni, és a Ferrari nagyon gyors volt az egyenesben, ráadásul a kerékvetőket is keményebben támadhatta, amikor közelebb jött – magyarázta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – De egyetlen hibát sem vétett [Verstappen]. Megszakadt a kommunikáció vele, mi hallottuk őt, de ő nem hallott minket. Szerintem nem is volt szüksége arra, hogy halljon minket.”

Az első virtális biztonsági autós fázis után úgy tűnt, hogy a Red Bull jelentős taktikai előnybe kerülhet a Ferrarival szemben, hiszen míg Verstappent kihozták, addig Sainzot nem. Nem sokkal később viszont Mick Schumacher kiesése miatt volt még egy ilyen időszak, amikor már a spanyol pilóta is kereket cserélt, így a stratégiai előny inkább hátránnyá változott.

Minden elismerésem Carlosé, nagyon keményen hajtotta Maxot

– méltatta Horner az egykor az ő kötelékükbe tartozó versenyzőt. – Az első VSC-nél kiálltunk, úgy éreztük, hogy ez a legjobb út, aztán jött a következő VSC, és Carlos is kapott egy ingyenes kerékcserét.”

A brit szakember hozzátette, hogy Verstappen élete formájában van. Ami a futam elején kieső Pérezt illeti, a Red Bullnál természetesen csalódottak az eredmény miatt, ahogyan maga a versenyző is, aki az elrontott időmérő ellenére jó eredményben reménykedett.

Ismét egy megbízhatósági probléma volt, beragadtam az egyik fokozatba – számolt be a kiesés körülményeiről. – Nem igazán tudom, hogy mi történt. Kiábrándító, hogy nulla ponttal távozunk. A hétvége nem volt tökéletes, de

így is hittem abban, hogy jó úton haladunk egy nagyszerű eredmény felé.”

Pérez azt is elmondta, hogy a műszaki hibának nem volt előjele, egyszerűen a 7-es kanyarból kijövet elment a hajtás. A mexikói pilóta csapattársához hasonlóan immáron kétszer esett ki ilyen okból, és leszögezte, hogy „nagyon fájdalmasak ezek a nullázások”.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!