Bár Fernando Alonso a Kanadai Nagydíj időmérőjén meglepetésre a második helyet szerezte meg, a futamon ismét lesújtott rá a balszerencse. Előbb motorhiba sújtotta, majd a leintés után megbüntették, ezért a hetedik helyt sem tarthatta meg.
A 40 éves versenyző csapattársa, Esteban Ocon és Valtteri Bottas között autózott, és hiába kérte istállóját, hogy a francia pilótát utasítsák az ő elengedésére, ez nem történt meg, mert az Alfa Romeo miatt kockázatos lett volna a manőver.
Az utolsó előtti körben aztán a finn versenyző megtámadta őt, és a sportfelügyelők szabálytalannak minősítették a védekezését.
Alonso ugyanis a hajtűkanyar utáni padlógázas szakaszon többször is irányt változtatott, amivel megszegte az FIA Nemzetközi Sportkódexének egyik pontját. Ennek következtében annak ellenére is 5 másodperces büntetést szabtak ki rá, hogy elfogadták az érvelését, miszerint riválisa egyetlen pillanatra sem ért mellé. A döntéshozók egy, az idei Ausztrál Nagydíjon történt hasonló esetre hivatkoztak, amikor ugyanez az ítélet született.
Alonso ezzel visszaesett a két Alfa Romeo mögé, vagyis hivatalosan a kilencedik pozícióban fejezte be a futamot. Ráadásul nem ez volt az egyetlen negatívum, ami Montrealban sújtotta, hiszen még a futam harmadánál sem jártak, amikor az autó már nem működött tökéletesen.
„A huszadik körtől probléma volt a motorral, ezért az egyenesekben nagyon hamar levettük a hibrid rásegítést – nyilatkozta az F1 TV-nek. –Már akkor, amikor elhagytunk egy kanyart. Próbáltuk megjavítani a hibát, de nem sikerült. Szerencsére nem kellett kiállnom, és szereztem néhány pontot így is.
De a problémáig szerintem a dobogóért harcoltunk.”
Alonso a második helyet hamar elvesztette Carlos Sainzcal szemben, de Lewis Hamiltont maga mögött tudta tartani. Aztán viszont rövid időn belül kétszer is virtuális biztonsági autót rendeltek el, és az Alpine egyik alkalommal sem hozta őt ki, amire végül ráfizetett.
„A verseny elején erősnek éreztem magam Hamiltonnal szemben – jelentette ki. – Őt irányítás alatt tartottam, bár [Max] Verstappen és Sainz iramát nem tudtam tartani. A virtuális biztonsági autós fázisok szerencsét vagy balszerencsét hozhatnak, ami megváltoztatja a versenyt, de ez rendben van, így is harcolhattam volna a harmadik-negyedik helyért.”
Azonban ezzel és a motorhibával együtt már semmi esélye nem volt a Mercedesek ellen, ráadásul Ocon a taktikának köszönetően elé került, Charles Leclerc pedig a pályán utasította maga mögé. Innentől kezdve Alonso csak óriási nehézségek árán tudta tartani a tempót.
A motorprobléma után csak túlélni próbáltunk