A 2021-es idénytől kezdve a csapatoknak már nemcsak a technikai és a sportszabályzatot, hanem a pénzügyi szabályzatot is be kell tartaniuk. Ez lényegében a költségvetési korlátot és az ahhoz kapcsolódó kötelezettségeket jelenti. Ez utóbbit a Williams még korábban megszegte, ám az FIA csak most hozta nyilvánosságra a történteket, illetve a döntést.
A szabályzat 5.1-es cikkelye alapján az istállóknak március 31-ig kellett benyújtaniuk a tavalyi pénzügyi jelentésük dokumentációját, ám a grove-iak ennek nem tettek eleget teljes mértékben. A brit alakulat áprilisban kapott értesítést a jogsértésről az FIA-tól, és
mivel végig együttműködőnek bizonyultak, sikerült megállapodást kötniük a feleknek.
„A Williams magyarázatát mérlegelve, és különös tekintettel arra, hogy az eljárást érintő szabálysértést a Williams önként, a teljes éves jelentés 2022. március 31-i határideje előtt nyilvánosságra hozta, és a Williams teljes mértékben együttműködő volt a szabálysértés jogorvoslatának érdekében, a költségplafon-adminisztráció (az FIA ezen területért felelős szerve – a szerk.) úgy ítélte meg, hogy helyénvaló felkínálni a Williamsnek egy megállapodást, amely meghatározott feltételekkel rendezi a szabálysértést – áll az FIA közleményében. – Ezt az ajánlatot a Williams elfogadta.”
Az egyezség értelmében a Williamsre 25 ezer dolláros (több mint 9 millió forint) bírságot szabtak ki, ezen felül fedezniük kell az eljárás költségeit.
Emellett arra kötelezték a csapatot, hogy május 31-ig rendezze az eljárással kapcsolatos szabálysértést.
A dokumentum arra is kitért, hogy ha a Williams nem tesz eleget a feltételeknek, akkor az újabb eljárási szabálysértést jelent, és az ügy automatikusan a költségplafonnal kapcsolatos szabályok betartását elbíráló szervhez kerül. Erre azonban nem volt szükség, ugyanis a grove-iak mindent a megadott határidőre teljesítettek a korábban felsorolt kötelezettségeik közül.
Idén 140 millió dollár a költségvetési maximum, de mostanában egyre többen érvelnek amellett, hogy a világgazdasági helyzet miatt növelni kellene a határt. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint a legtöbb csapat nem fogja tudni betartani a jelenleg érvényben lévő előírást, míg a Red Bullt irányító kollégája, Christian Horner attól tart, hogy több istálló is kihagyhatja az utolsó néhány versenyt.