Mick Schumacher nem kezdte jól az idei szezont, hiszen már kétszer is olyan balesetet szenvedett, amelynek következtében kettétört alatta az autó, Miamiban pedig pontszerző helyen autózva szállt bele Sebastian Vettelbe. Ha ez nem lenne elég, a visszatérő Kevin Magnussen sokkal jobb teljesítményt nyújt nála, és a német pilóta 0 pontjával szemben ő már 15-öt szerzett.
A történtek hatására többen, is komoly kritikát fogalmaztak meg vele kapcsolatban, többek között unokabátyja, Ralf Schumacher is így tett. Tekintve, hogy a bukások komoly anyagi károkat okoztak a Haasnak, és Günther Steiner csapatfőnök leszögezte, hogy ez így nem mehet tovább, szóbeszéd szintjén az is felmerült, hogy a 23 éves pilóta ülése veszélybe került. Schumacher azonban megfogadta édesapja, a hétszeres világbajnok Michael korábbi tanácsait, és tagadja ezeket a híreszteléseket.
Nem szabad elhinni minden pletykát
– idézi a másodéves versenyzőt az Auto Motor und Sport. –Ez volt az egyik első tipp, amit apám adott nekem, hogy ne olvassam a híreket. Ezt megszívleltem.”
Elsősorban Steiner nyilvános kritikája miatt az is felmerült, hogy a csapatfőnök és a versenyző viszonya már nem felhőtlen a sorozatos hibák miatt, de Schumacher ezt is cáfolta. „Az ilyen helyzeteken keresztül még közelebb kerülünk egymáshoz – jelentette ki. – Mindig is azt éreztem, hogy Günther támogat. Hajt engem, és ez az, amit egy csapatfőnöktől elvárok.”
Schumacher mellett Steinert is érte kritika a német versenyző kapcsán. Sokak szerint ugyanis a német pilóta azért szenved sorozatosan nagy baleseteket, mert főnöke túlságosan nagy nyomást helyez rá. Azonban ahogyan legutóbb, úgy most sem adott hitelt ezeknek, sőt, szerinte abszurd ez a feltételezés.
Nem fogok bűnbakot játszani azért, mert Mick számára nem úgy alakulnak a dolgok, ahogyan azt eltervezte
Ami a pontszerzést illeti, a Haas látványosan visszaesett az elmúlt időszakban, így Schumachernek nem lesz könnyű dolga, ha be akarja gyűjteni élete első F1-es egységeit. Ráadásul a következő néhány futamon sem fog változni a helyzet, hiszen a Haas fejlesztései csúsznak.
„Eredetileg Franciaországba terveztük [elvinni], de most úgy tűnik, hogy inkább Magyarország lesz belőle – árulta el Steiner. – A szélcsatornában akartunk valamit ellenőrizni, de most már minden erőnkkel az alkatrészek gyártásán dolgozunk. Ezután a jövő évi autóra fogunk koncentrálni, és nem tervezünk további fejlesztéseket.”