Vágólapra másolva!
George Russell szerint valamit muszáj kezdeni az idei F1-es autók pattogásával, mert előbb-utóbb komoly bukás lesz a vége. A Mercedes pilótája még úgy is ezen a véleményen van, hogy csapatának nem feltétlenül jönnének jól a szabálymódosítások.

Ahogyan arra valamelyest számítani lehetett, az Azeri Nagydíj hétvégéjén visszatért a delfinezés jelensége. Részben a hosszú célegyenes, részben a hepehupás aszfalt miatt az autók ismét nagymértékben pattognak, főleg az 1-es kanyart megelőző féktáv előtt. George Russell úgy véli, inkább előbb, mint utóbb muszáj lesz orvosolniuk a helyzetet.

Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Max Verstappen
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Sergio Pérez
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Carlos Sainz
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Charles Leclerc
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Lewis Hamilton
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Sergio Pérez
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Lewis Hamilton
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Sebastian Vettel
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Daniel Ricciardo
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, George Russell
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Sergio Pérez
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Charles Leclerc
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Lando Norris
Forma-1, Azeri Nagydíj 2022, szombat, Max Verstappen
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, George Russell, Mercedes, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Alfa Romeo, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Sergio Pérez, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Azeri Nagydíj 2022, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, szurkoló, Azeri Nagydíj 2022, szombat

Nemrég Carlos Sainz beszélt a jelenség egészségügyi hatásairól: a spanyol pilóta már ennyi idő elteltével is merevebbnek érzi testét a korábbi állapotnál. Bakuban Lewis Hamilton panaszkodott fájdalmakra, csapattársa pedig már Imolában jelezte, hogy ez nagyon nem kellemes érzés. Az ifjabbik brit pilóta azonban most más jellegű veszélyekre hívta fel a figyelmet.

Szerintem csak idő kérdése, hogy mikor lesz egy nagyobb baleset

nyilatkozta a GPDA, vagyis a versenyzői szakszervezet társigazgatója. – Sokan alig tudjuk egyenesben tartani az autót ezeken a bukkanókon. Az utolsó két kanyart 300 km/h-s sebességgel vesszük be, miközben az autó feneke folyamatosan érinti az aszfaltot. Jól látható, hogy a kocsik mennyire közel futnak az aszfalthoz. Még a Forma-2 is hasonló helyzetben van, nekik is hasonló a filozófiájuk. A mai technológia mellett egyszerűen felesleges, hogy egy Forma-1-es autót milliméterekkel az aszfalt felett működtessünk 200 mérföld per óra feletti sebességgel.”

Az idei évre jelentősen átalakultak a technikai szabályok, ám a következő pár idényre nem terveztek jelentősen módosítani ezeken az előírásokon. Russell azonban úgy véli, a jelenlegi helyzeten inkább előbb, mint utóbb változtatni kell, mert a mostani állapot rendkívüli veszélyeket rejt magában.

Ez a katasztrófa receptje – jelentette ki. – Nem igazán tudom, hogy mit hoz a jövő, de nem hiszem, hogy három évig vagy akármeddig fenn tudjuk tartani ezeket a szabályokat. Alig látom a fékezési pontot, mert annyira pattogok. Az utolsó kanyarban mindkét oldalon falak vannak, amelyek mellett majdnem 200 mérföldes sebességgel száguldunk el, az autó pedig fel-le pattog az aszfalton.

Ez nem túl kényelmes helyzet, úgyhogy egy kicsit át kell gondolnunk a dolgokat. Határozottan veszélyes [a szituáció].”

A 24 éves versenyző még úgy is fenntartja az álláspontját, hogy szerinte a Mercedes nem igazán támogatná az apróbb változtatásokat, mert egyre jobban megértik az autót, és egy-egy módosítás visszavetné a folyamatot. Hozzátette, hogy szerinte a világbajnoki címre jelenleg esélyesnek tűnő istállókat szintén érinti a probléma.

Russell szerint változásra van szükség, mert a jelenlegi helyzet óriási veszélyt hordoz magában Forrás: AFP/Ozan Kose

„Azt hiszem, a három élcsapat ugyanabban a helyzetben van – fogalmazott. – A Ferrari valószínűleg még inkább, mint a Red Bull, mivel ők jól láthatóan tényleg küszködnek ezzel. Ezt senki nem a teljesítménynövelés érdekében csinálja, hanem biztonsági okokból.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!