Ahogyan arra valamelyest számítani lehetett, az Azeri Nagydíj hétvégéjén visszatért a delfinezés jelensége. Részben a hosszú célegyenes, részben a hepehupás aszfalt miatt az autók ismét nagymértékben pattognak, főleg az 1-es kanyart megelőző féktáv előtt. George Russell úgy véli, inkább előbb, mint utóbb muszáj lesz orvosolniuk a helyzetet.
Nemrég Carlos Sainz beszélt a jelenség egészségügyi hatásairól: a spanyol pilóta már ennyi idő elteltével is merevebbnek érzi testét a korábbi állapotnál. Bakuban Lewis Hamilton panaszkodott fájdalmakra, csapattársa pedig már Imolában jelezte, hogy ez nagyon nem kellemes érzés. Az ifjabbik brit pilóta azonban most más jellegű veszélyekre hívta fel a figyelmet.
Szerintem csak idő kérdése, hogy mikor lesz egy nagyobb baleset
Az idei évre jelentősen átalakultak a technikai szabályok, ám a következő pár idényre nem terveztek jelentősen módosítani ezeken az előírásokon. Russell azonban úgy véli, a jelenlegi helyzeten inkább előbb, mint utóbb változtatni kell, mert a mostani állapot rendkívüli veszélyeket rejt magában.
„Ez a katasztrófa receptje – jelentette ki. – Nem igazán tudom, hogy mit hoz a jövő, de nem hiszem, hogy három évig vagy akármeddig fenn tudjuk tartani ezeket a szabályokat. Alig látom a fékezési pontot, mert annyira pattogok. Az utolsó kanyarban mindkét oldalon falak vannak, amelyek mellett majdnem 200 mérföldes sebességgel száguldunk el, az autó pedig fel-le pattog az aszfalton.
Ez nem túl kényelmes helyzet, úgyhogy egy kicsit át kell gondolnunk a dolgokat. Határozottan veszélyes [a szituáció].”
A 24 éves versenyző még úgy is fenntartja az álláspontját, hogy szerinte a Mercedes nem igazán támogatná az apróbb változtatásokat, mert egyre jobban megértik az autót, és egy-egy módosítás visszavetné a folyamatot. Hozzátette, hogy szerinte a világbajnoki címre jelenleg esélyesnek tűnő istállókat szintén érinti a probléma.
„Azt hiszem, a három élcsapat ugyanabban a helyzetben van – fogalmazott. – A Ferrari valószínűleg még inkább, mint a Red Bull, mivel ők jól láthatóan tényleg küszködnek ezzel. Ezt senki nem a teljesítménynövelés érdekében csinálja, hanem biztonsági okokból.”