Carlos Sainz vezette a versenyt Max Verstappen előtt, amikor Cunoda Juki balesetet szenvedett kifelé menet a 49. körben.
A Scuderia Ferrari csapata gyorsan meghozta a döntést, hogy behozza Sainzt egy boxkiállásra, de Binotto kritikus volt a biztonsági autó behívásához szükséges idővel kapcsolatban.
Szerintem nagyon sokáig tartott a Safety Car pályára hívása mellett dönteni.
- mondta Binotto a médiának.
Abban a pillanatban Carlos vezette a versenyt, és úgy gondolom, hogy a biztonsági autót akkor engedték el, amikor Sainz éppen az utolsó kanyar előtti egyenes végén volt. A csapat nagyon-nagyon jól reagált, és maga a pilóta is, aki bejött a boxba.
"Azt hiszem, csak egy másodpercünk volt a reagálásra. És egy másodpercen belül reagáltunk is. Enélkül a gyors reakció nélkül nagyon nehéz és rossz helyzet alakult volna ki Carlos számára."
"Határozottabb döntésekre van szükségünk. [Számomra] nagyon sokáig tartott a versenyirányításnak döntenie."
Mi lett volna a Safety Car nélkül?
Arra a kérdésre, hogy Sainz tudott volna-e védekezni Verstappen ellen, ha nem lett volna egy késői Safety Car, Binotto elismeri, hogy nehéz megmondani, hogyan alakult volna a kettejük csatája.
„Nehéz megítélni" – magyarázta a csapatfőnök.
Tudtuk, hogy a védekezéshez Sainznak nagyon gyorsnak kellett volna lennie a pályán. Kétségtelenül nagyon közel lett volna.
Binotto továbbá azt is elismeri, hogy a harmadik helyezett Lewis Hamilton fenyegetése is szerepet játszott a Ferrari stratégiai döntéseiben.
Azt volt a legfontosabb kérdés, hogy maradjunk-e a pályán, vagy álljunk ki a boxba, egyszerűen azért, hogy megőrizzük a helyünket Hamilton előtt, akinek szintén friss abroncsai voltak, és nagyon gyors köröket futott.
– folytatta.
"Tehát szorosan figyeltük a helyzetet. Azt hiszem, nagyon nehéz megítélni és megmondani, hogyan végződött volna a verseny az utolsó Safety Car nélkül."
Forrás