NORTHAMPTON, UNITED KINGDOM - JULY 03: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W13 and Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 during the British Grand Prix 2022 at Silverstone on July 3, 2022 in Northampton, United Kingdom. Jose Hernandez / Anadolu Agency (Photo by Jose HERNANDEZ / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton szerint sok minden kedvezőtlenül alakult számukra a Brit Nagydíjon, és Charles Leclerc-t dicsérve odaszúrt Max Verstappennek. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, ha nincs a biztonsági autó, akkor a hétszeres világbajnok megnyerte volna a futamot. George Russell szerette volna folytatni a versenyt, de az FIA nem engedte neki.
Felemásan alakult a Mercedes számára a Brit Nagydíj. Lewis Hamilton számára egy ideig a győzelem is elérhetőnek tűnt, de a biztonsági autós fázis után végül a harmadik helyet szerezte meg. George Russell részese volt a rajt utáni horrorbalesetnek, ám miután kiugrott az autójából, hogy megnézze, mi van Csou Kuan-jüvel, folytatni akarta a versenyt, ám az FIA nem engedte neki.
Galéria: Új futamgyőztest avattak - Galéria a Brit Nagydíjról
1/24
NORTHAMPTON, ENGLAND - 3 JULY: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes AMG Petronas F1 Team before the race of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 3, 2022 in Northampton, United Kingdom. Jose Hernandez / Anadolu Agency (Photo by Jose HERNANDEZ / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Hamilton az első rajtnál feljött a harmadik helyre, ám a másodikat követően visszaesett a hatodik pozícióba. Miután azonban visszaelőzte Lando Norrist, majd a két Red Bull kivált előle, folyamatosan közeledett az egymást lassító Ferrarikhoz. A lassú kerékcseréje ellenére akár támadhatott is volna a sokkal frissebb kemény gumikon, ám a Safety Car felborította a versenyt, és végül nem volt esélye a diadalra. A 37 éves versenyző ezzel pályafutása során először zsinórban tizenegy alkalommal maradt nyeretlen.
Egy darabig határozottan úgy éreztem, hogy a győzelem a kezemben van
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Csomó dolog alakult kedvezőtlenül számunkra. Az [első] rajt után feljöttünk a harmadik helyre, de visszatettek minket az ötödikre. Utána pedig Lando mögé kerültem. Sajnos túl nagy lett a különbség, a bokszkiállás pedig nem volt gyors. A végén nem tapadtak be a gumijaim, és ez már túl sok volt.”
Az utolsó tíz körben Hamilton Sergio Pérezzel és Charles Leclerc-rel is nagyot küzdött, végül előbbivel szemben alulmaradt, utóbbit nagyban a gumielőnyének köszönhetően legyőzte. A monacói versenyző keményen, de sportszerűen védekezett ellene, amit riválisa el is ismert, odaszúrva ezzel Max Verstappennek.
„Charles Leclerc nagyszerű munkát végzett, és remek csatát [vívtunk]. Ő egy nagyon értelmes versenyző, határozottan más, mint amit tavaly tapasztaltam – utalt a Red Bull pilótájával vívott világbajnoki küzdelmére. – A Copse-on például probléma nélkül átmentünk.”
Hozzá kell tenni, hogy az abban a kanyarban történt balesetért nem Verstappent, hanem Hamiltont büntették meg 2021-ben.
A versenytempót figyelembe véve a Mercedes idei legjobb hétvégéjét produkálta. A fejlődést Hamilton is elismeri, de tudja, hogy ez még nem az út vége. „Ez nagy előrelépés az autótól, [de] van még tennivalónk, tovább kell hajtanunk – jelentette ki. – Nagyszerű, hogy újra harcban vagyunk [az élmezőnyben].”
Hasonlóan elégedetten értékelt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is. Az osztrák üzletember örült, hogy sokáig az első helyért küzdöttek Hamilton révén, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a lágy abroncsokon visszaestek a riválisokhoz képest.
„Nagyon elégedett vagyok, az autó [jó] teljesítményt produkált – kezdte. – Benne voltunk a győzelemért [folytatott küzdelemben], ami rendkívül biztató. Az újraindítás után veszítettünk a lendületből, de szinte egyáltalán nem pattogtunk, ami jó.
A keményeken és a közepeseken megvolt a tempónk, de a lágyakon nem.”
A lassú bokszkiállás miatt, illetve azért, mert Hamilton nehezen tudta felmelegíteni a kemény gumikat, a biztonsági autó beküldése előtt másodpercekkel elmaradt a Ferrariktól, ám a következő körökben vélhetően utolérte volna Carlos Sainzot. Az már soha nem fog kiderülni, hogy meg is előzte volna-e őt, és ha igen, akkor utána mit kezd Leclerc-rel, de Wolff határozott álláspontot képvisel ebben a kérdésben.
„A biztonsági autó nélkül megnyertük volna a versenyt – vélekedett. – Az a legbiztatóbb, hogy olyan autóval rendelkezünk, amellyel győzhettünk volna a futamon. Nagyon közel voltunk hozzá, fantasztikus lett volna. Úgy gondolom, hogy ebben a szezonban versenyeket akarunk nyerni. Ott akarunk lenni és harcolni, hogy egy olyan autónk legyen, amelyet a jövő évre is tudunk fejleszteni. Most volt az első alkalom, hogy elkezdtünk kicsit kacérkodni a kocsival. Hol lesz ennek a vége? Mit fog jelenteni, ha nyerünk?”
Az 50 éves üzletember egy mondat erejéig Russellre is kitért, akiről annyit mondott, hogy „megpróbálta újraindítani az autót, de nem sikerült neki”. A brit pilóta aktív részese volt az első körös balesetnek, és talán ő láthatta a legjobban, hogy mi történt a felboruló Csouval. A 24 éves versenyző azonnal kiugrott az autójából és odarohant a gumifal és a kerítés közé beszorult Alfa Romeóhoz, ám miután meggyőződött róla, hogy nincs komoly gond, folytatta volna a versenyt. Ezt azonban megtiltották neki.
„Kiugrottam az autóból, hogy lássam, rendben van-e Csou, láttam, hogy azonnal piros zászló volt
– magyarázta még a megszakítást követő újraindítás előtt. – Amikor visszamentem az autóhoz, valamiért nem indulhattam el. Odafutottam a csapathoz, hogy ennek nézzenek utána. Mondtam a pályamunkásoknak, hogy hagyják békén a kocsit, de amikor visszaértem, egy teherautó platóján volt. Ha pedig az ember külső segítséget kap, nem indulhat újra. Ez nagyon bosszantó, mert csak a kocsival csak egy defekt miatt volt gond. Nem kétséges, hogy megvolt a tempónk, hogy feljöjjünk a hatodik helyre.
Russell hozzátette, próbáltak fellebbezni, de „az FIA hajthatatlan volt”. A négyszeres dobogós először esett ki a Mercedes színeiben, aminek következtében a nagy sorozata is megszakadt, és kilenc futam után először nem sikerült megszereznie az első öt hely valamelyikét.