Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (L), Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (C) and Mercedes' British driver Lewis Hamilton (R) drive during the Formula One British Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 3, 2022. (Photo by JUSTIN TALLIS / AFP)
Vágólapra másolva!
A monacói versenyző csalódott, de azért örül csapattársa első győzelmének. Mattia Binotto kifejtette, miért döntöttek úgy a biztonsági autó megjelenésekor, hogy csak az egyik pilótájukat hívják ki kerékcserére.
Charles Leclerc kevesett profitált Max Verstappen balszerencséjéből és csak kicsit került közelebb hozzá a bajnoki tabellán (ő 4., a holland 7. lett), miután a Ferrari megint elnézett egy lépést a sakktáblán és az élen haladó monacói pilótát rossz helyzetbe hozták.
Miután Carlos Sainz elengedte, Leclerc növelni kezdte előnyét és esélyesnek tűnt a győzelemre, amíg pályára nem küldték a biztonsági autót egy lerobbant kocsi miatt. A Ferrari ekkor behívta a depóba Sainzot és adott neki egy szett lágy gumit az utolsó, rövid etapra, ugyanígy tett több másik istálló is a saját versenyzőjével. Leclerc-t viszont kint hagyták a rosszabbul tapadó kemény abroncson, melyet lassú tempónál ráadásul nehezebb is melegen tartani,
a ferraris így hiába védekezett elszántan, a túlerőben lévő Sainz, Sergio Pérez és Lewis Hamilton levadászta.
A Sky Sports stábjában elemzőként dolgozó korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok úgy számolt, hogy a Ferrari megoldhatta volna a kerékcserét mindkét autóval időveszteség nélkül, de Mattia Binotto másként gondolja, és elmondta, miért Sainz kapott lágy gumit.
„Biztosak voltunk benne, hogy nem tudtuk volna mindkettejüket kihozni és ellátni, választanunk kellett."
Úgy döntöttünk, Carlost hívjuk ki, egyszerűen azért, mert a pályán Charles volt jobb pozícióban, az élen állt.
„Nem tudjuk, mások hogyan reagáltak volna, ha kiáll az élről. Világos volt számunkra, hogy nem hívjuk ki onnan és megtartjuk a pozícióját, csak Carlost hívhattuk ki. Azt hittük, erősebben kopnak majd a lágy gumik, de nem így történt."
A 4. helyre visszacsúszó Leclerc érthetően lehangolt.
Vegyesek az érzéseim, örülök Carlos sikerének, de csalódott vagyok magam miatt.
– mondta, és a futam végi izgalmas csata sem igazán dobta fel a hangulatát. – Szép volt, de én a kemény gumin mentem, körülöttem mindenki más pedig a lágyon, úgyhogy borzasztóan szenvedtem. Mindent beleadtam."
Ami a Ferrarit döntéseit illeti, azokat nem akarta nyilvánosan kritizálni. „A teljes képet kell nézni. Én csak a saját versenyem szemszögét ismerem. Az autóban ülve nem mindig látni a teljes képet. Én úgy éreztem, hogy sok időt vesztettem az első etapban és a második elején. Én így láttam, de lehet, ha megnézem, megváltozik a véleményem." Ezzel arra is utalt, hogy sokáig kergette csapattársát úgy, hogy közben Hamilton fenyegetően közeledett hozzájuk, így jobban szeretett volna hamarabb csapatutasítást arra vonatkozóan, hogy Sainz engedje el.