SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari F1-75 during the F1 Grand Prix of Austria Sprint at Red Bull Ring on July 09, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egyelőre Max Verstappen és Helmut Marko sem érti, miért szenvedett a címvédő a gumikkal az ausztriai futamon, aminek nem volt előjele.
Max Verstappen rendszeresen jól szerepel az osztrák pályán, a hétvégén is ő nyerte az időmérőt és a szombati sprintet. Vasárnap azonban egyértelműen lassabb volt a Ferrariknál, Charles Leclerc megelőzte, és valószínűleg ez a sors várta volna Carlos Sainz ellen csatázva is, csak utóbbi autója elfüstölt.
A holland címvédő így 2. lett és örült, hogy csak kicsit csökkent a pontelőnye a tabellán, de rámutatott, hogy az őt lassító tényező okát ki kell nyomoznia a Red Bullnak. Ez pedig a gumikopás volt.
„Sokkal nehezebb volt, mint amire számítottam. Néhány kör után lényegében bármelyik gumin nagyon kínlódtam, hogy jó tempót menjek, erős volt a kopás. Nem tudom megmagyarázni, miért. Általában jól bánunk a gumikkal" – jelentette ki a futam utáni sajtótájékoztatón.
Számítottam rá, hogy kemény feladatot adnak, de nem vártam, hogy ennyire.
„Ki kell elemeznünk és megértenünk az okokat."
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szintén válaszokat keres a problémára és a hátterére. „Miután fölényünk volt pénteken és szombaton, meglepődtünk a gumikopáson" – ismerte el a Sky német csatornájának.
Egyelőre nem tudunk magyarázatot adni a problémára.
„Remélem, rájövünk, mi történt."
Verstappen és Marko annyiban látta másképp az eseményeket, hogy a pilóta szerint mindegyik gumiján ugyanez volt a helyzet, míg Marko úgy érezte, Verstappen legalább az utolsó etapban jó tempót ment.