Ahogyan mi is beszámoltunk róla, Michael Masi távozott az F1 kötelékéből, és az FIA korábbi kommunikációjával ellentétben nem kapott állást a szövetségen belül. Az ausztrál szakember azok után hozta meg ezt a döntést, hogy februárban eltávolítottak az F1-es versenyigazgatói pozícióból, elsősorban a tavalyi szezonzárón elkövetett hibái miatt.
Masi akkor olyan döntéseket hozott, amelyek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy Lewis Hamilton helyett Max Verstappen legyen a világbajnok abban az évben, és ami még fontosabb, nem feleltek meg a sportszabályzatban foglaltaknak. A 44 esztendős szakember azóta nem is szólalt meg a nyilvánosságban, de az FIA-tól való távozása után megtörte a csendet.
Öröm és megtiszteltetés volt az FIA-t képviselni az együléses bizottság sportigazgatójaként, valamint az FIA Forma-1-es versenyigazgatójaként és biztonsági megbízottjaként Charlie [Whiting] váratlan és tragikus, 2019-ben Melbourne-ben bekövetkezett halála óta
– fogalmazott aSpeedcafe.com-nak eljuttatott közleményében. –Miután a kinevezésem előtt több mint egy évtizeden át világszerte különböző projekteken dolgoztam a szövetséggel, most úgy döntöttem, hogy elhagyom a szervezetet, és visszaköltözöm Ausztráliába, hogy közelebb legyek a családomhoz és a barátaimhoz. Büszke vagyok arra, hogy sok éven át együttműködhettem az FIA különböző tagszervezeteivel, a Forma-1-gyel, a versenyzőkkel, a promóterekkel és a pályaüzemeltetőkkel, valamint az FIA-n belüli kollégáimmal és csapattal. Mindig nagy becsben fogom tartani ezeket az életre szóló kapcsolatokat és barátságokat, amelyeket az eddigi utam során kialakítottam.”
Masi azt követően tölthette be az F1-es versenyigazgatói pozíciót, hogy elődje, Whiting váratlanul életét vesztette a 2019-es Ausztrál Nagydíj előtti csütörtökön. A sydney-i születésű szakember neki, egykori helyettesének, valamint sok más embernek is köszönetet mondott, és szavaiból érződik, hogy nehéz időszakon ment keresztül az elmúlt bő félévben.
Különösen Herbie Blash-nek és a néhai Charlie Whitingnak vagyok örökké hálás, amiért 2018-ban engem jelöltek ki leendő utódként egy olyan szerepkörre, amelyről már sok évvel Charlie sokkoló halála előtt is vártam, hogy tanulhassak tőle
Masi 2019 és 2021 között volt az F1 versenyigazgatója. Már 2020-ban is hozott vitatott döntéseket, de munkáját elsősorban a rendkívül feszült világbajnoki csatát hozó tavalyi idényben érte rengeteg kritika. Ennek ellenére könnyen lehet, hogy ha az idényzáró másként alakul, és nem kerül ilyen szituációba, akkor a mai napig ő töltené be a posztot.