A legutóbbi három futamon dobogós Lewis Hamilton a szabadedzések ismeretében elégedetten nyilatkozott, miután a legutolsó gyors körével a negyedik helyig kapaszkodott fel. Az első gyakorlást kihagyó, Le Castellet-ben kétszeres futamgyőztes brit a fejlesztések miatt azonban abban bízott, közelebb kerülnek a Ferrarihoz és a Red Bullhoz.
„Helyezésileg teljesen boldog vagyok, az utolsó köröm pedig remekül sikerült. A lemaradásunk viszont megnőtt a legutóbbi versenyhétvégékhez képest, ennek pedig ki kell vizsgálni az okát – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. – A fejlesztéseknek köszönhetően [körönként] fél-egy tizedet biztosan javultunk, így
abban reménykedtem, hogy a három-négytizedes lemaradásunk csökkenni fog, ehhez képest egy-másfél másodperce megnőtt a hétvége során.
Ezt figyelembe véve a kilenctizedes lemaradással elégedett lehetek. De így is ott vagyunk, és a mögöttem lévők is hozzám hasonlóan szenvednek, tehát tovább kell harcolnunk."
Hamilton csapattársa, George Russell is hasonlóan gondolja a történteket – azzal a különbséggel, hogy a fiatalabbik brit számára a Q3-ban az első kör hozta meg a hatodik rajthelyet. A 24 esztendős pilóta azonban abban reménykedik, hogy a szezonban tapasztaltakhoz hasonlóan ezúttal is sikeresebb vasárnapot zár a csapata, mint amilyet a szombat ígér.
„Csapatként jobban szerepeltünk, mint a pénteki eredmények alapján vártuk. Személy szerint viszont a Q3-ban csak az első köröm volt jó, az utolsó gyors körbe belehibáztam, így nem sikerült a legjobban – mondta Russell. –
Elsősorban viszont a különbség miatt aggódom, nem pedig a helyezés miatt.
Lando [Norris] jellemzően remek egykörös tempóra képes, ezt ma is megmutatta. Viszont mi vagyunk az egyetlen csapat, amelyik vasárnap közelebb tud lenni az élmenőkhöz, mint szombaton, emiatt pedig abban reménykedem, hogy Lewis és én meg tudjuk szorítani Checót [Sergio Pérezt]."
Toto Wolff csapatfőnök sem örült, hogy a fejlesztések nem hozták meg a kívánt eredményt, Hamilton dicsérete mellett azonban kiemelte, hogy biztos volt abban, hogy a csapata továbbra is a harmadik erő birtokosa marad.
„A Q2-ben a használt gumik nem voltak elegek a továbbjutásra, azonban az új abroncsokkal tudtuk, hogy megint a harmadik erő lehetünk, ahogyan az egész szezonban történik – vélte Wolff. – Ha le vagy maradva, az elvárások is mások, ám a szünetben mindenképp szerettünk volna zárkózni a fejlesztések által. Elsősorban a hátsó szárnyakkal és a gumihőmérséklettel kísérleteztünk,
a hozott új csomag pedig ezek szerint nem elegendő [a két élcsapattal szemben].
Lewis férfimunkát végzett: ha Sainzot is számítjuk, az ötödik legjobb volt, ami jobb, mint ami az autóban jelenleg reálisan benne van."