Mercedes' British driver Lewis Hamilton walks back to the pits after crashing during the qualifying session of the Red Bull Ring race track in Spielberg, Austria, on July 8, 2022, ahead of the Formula One Austrian Grand Prix. (Photo by CHRISTIAN BRUNA / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A Mercedes bejelentette, hogy a csapat teszt- és tartalékpilótája, Nyck de Vries vezeti Lewis Hamilton autóját a Francia Nagydíj első szabadedzésén. Emellett az is kiderült, hogy a későbbiekben George Russell is ki fog hagyni egy gyakorlást.
Lewis Hamilton nem vesz részt a Francia Nagydíj első szabadedzésén, ugyanis a Mercedes szokásos, futamhévégét felvezető közleményéből kiderült, hogy Nyck de Vries fogja helyettesíteni a 37 éves pilótát. A holland pilóta a Spanyol Nagydíj után másodszor kap lehetőséget idén, akkor Alexander Albon Williamsét vezette az első gyakorláson.
Az utóbbi években az élcsapatoknál nem volt megszokott, hogy az első tréningre pilótát cseréljenek. Most sem teljesen önszántukból teszik, hanem egy idén bevezetett szabály miatt, miszerint minden istálló köteles legalább két hétvégén lehetőséget biztosítani egy fiatal versenyzőnek. A Red Bull például az azóta a tesztpilótai státuszától megfosztott Jüri Vipset ültette be Barcelonában, a Ferrarinál pedig Robert Svarcman fog lehetőséget kapni a szezon későbbi szakaszában.
A Mercedes az idei évben először tesz eleget ennek a kötelességének,
vagyis biztosan lesz egy másik alkalom is, amikor nem a megszokott felállásban teljesítik az első szabadedzést. Akkor azonban már nem Hamilton, hanem csapattársa, George Russell fogja átadni az ülését, feltehetően szintén De Vriesnek.
A holland pilóta megnyerte a 2019-es Forma-2-es bajnokságot, ám azóta sem kapott állandó ülést az F1-ben. Ehelyett a Formula E-ben versenyez, amelynek előző kiírását meg is nyerte, ám most csak a nyolcadik helyen áll két fordulóval a vége előtt.
Könnyen lehet, hogy De Vries nem a lehető legjobb köridőkre fog törekedni Le Castellet-ben.
Sokkal fontosabb, hogy érdemi információval szolgáljon a Mercedes új alkatrészeinek működéséről, ezzel is elősegítve, hogy a konstruktőri címvédő tovább közeledjen a Red Bullra és a Ferrarira.
„Az első négy futamon három dobogós helyezést értünk el, az utolsó négyen pedig már négyet – nyilatkozta Toto Wolff, a brackley-i alakulat csapatfőnöke. – Elégedett vagyok a lendülettel, amit építünk, és ez tükrözi a csapat hatalmas erőfeszítéseit. Minden egyes körrel egyre jobban megértjük a W13-ast, és biztató látni, hogy mindez a fejlődésünkben és az eredményeinkben is visszaköszön. Bár Ausztriában gyorsak voltunk, még mindig nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy az élen autózóknak kihívást jelentsünk. Továbbra is üldöznünk kell azt az utolsó néhány tizedet, és új fejlesztéseket kell hoznunk, többek között erre a franciaországi hétvégére.”