Izgalmas csatát hozott az Osztrák Nagydíj sprintfutamának második fele a középmezőny elején. Azok után, hogy Silverstone-ban Mick Schumacher Max Verstappent támadta, most Lewis Hamilton ellen kellett védekeznie. A német pilóta csapattársa, Kevin Magnussen segítségével körökön át sikeresen oldotta meg a feladatot, de két és fél körrel a vége előtt a hétszeres világbajnok végül elment mellette, így ő szerezte meg a nyolcadik hellyel járó utolsó pontot.
A leintés után mérnöke megdicsérte Schumachert, és kijelentette, hogy jó versenyt futott, de a Haas pilótája kerek-perec megmondta, hogy nem ért egyet. Próbálta kifejteni, hogy mire gondolt, de a vonal másik végén közölték, hogy majd később megbeszélik, utalva arra, hogy ne a nyilvánosság előtt kezdjen kritikába,
Ezt azonban rá nem igaán jellemző módon az interjúk során megtette.
„Úgy vélem, ezt meg kell beszélnünk – nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Szórakoztató volt a csata Lewisszal, de nem szabadott volna megtörténnie. Szerintem bizonyos szempontból jóval gyorsabb voltam.”
Schumacher valóban szinte az egész versenyt közvetlenül Magnussen mögött töltötte, ám elmondása szerint tartaniuk kellett a pozíciót, miközben ő gyorsabbnak érezte magát. Ez végül megpecsételte a sorsát. „Azt gondolom, hogy szerezhettünk volna pontokat, de valamiért ezt nem tehettük meg” – jelentette ki az F1 TV-nek.
Magnussen megerősítette, hogy nem kérték meg őt arra, hogy adja át a pozícióját csapattársának. A 29 éves versenyző körökön át segített Schumachernek a védekezésben azzal, hogy általa a német pilóta is nyithatta a DRS-t. A 20. körre azonban 1 másodperc fölé nőtt a távolság a két Haas között, és bár Schumacher ezt még ki tudta védekezni, Magnussennek csak a következő kör elején szóltak, hogy lassítson, ami szerinte már nem volt elég.
Mick feltarthatta volna Lewist, folyamatosan úgy tűnt, hogy lehetetlen az előzés, amikor [Schumachernek] volt DRS-e
Hozzá kell tenni, hogy Hamilton csak az utolsó DRS-zónában előzte meg Schumachert, és mivel mindegyiknek külön érzékelési pontja van, Magnussen még menthette volna a menthetőt, ha a második vagy a harmadik érzékelési pontra kellően lelassít. Utóbbinál azonban 1,3 másodperc volt a különbség, így Schumachernek még csak esélye sem volt arra, hogy nyithassa az állítható hátsó szárnyát. Persze hozzá kell tenni, hogy ha feleslegesen lassít le, akkor saját hetedik pozícióját is veszélyeztethette volna. Mindenesetre a Haas így elbukta a kettős pontszerzést, de Magnussen szerint nincs okuk az elégedetlenségre.
„Nyilván nem hallom, amit Mick mond, de összességében ez nagyszerű nap a számunkra – fogalmazott a brit televíziós csatorna műsorában. – Két pontot szereztünk, és a hetedik, illetve a kilencedik helyről indulhatunk a főversenyen. Tényleg nem lehetünk csalódottak emiatt, semmilyen szempontból.”