Az idény második sprintfutamát rendezték az Osztrák Nagydíj hétvégéjének szombati napján. A mezőnyt az eddigieknél valamivel melegebb körülmények fogadták, legalábbis ami a levegő hőmérsékletét illeti. Ez 21, míg az aszfalt hőmérséklete 34 fokos volt a 24 körös verseny előtt.
A pole pozícióból Max Verstappen indulhatott, miután az időmérőn szoros küzdelemben megelőzte a Ferrarikat. Charles Leclerc és Carlos Sainz mögül George Russell kezdhette meg a sprintet, miután balesete ellenére maradt az ötödik helyen, de Sergio Pérez büntetés miatt visszaesett a tizenharmadik pozícióba. A szintén balesetet szenvedő Lewis Hamilton a kilencedik helyről rajtolt.
Ami a gumiválasztást illeti, az élmezőnyben nem volt nagy változatosság. A tízből nyolc csapat a közepes abroncsok mellett tette le a voksát, egyedül a Williams és az Aston Martin döntött a lágyak mellett. Közülük Alexander Albon indulhatott a legelőkelőbb pozícióból, egészen pontosan a tizenegyedikről.
Az első dráma már a felvezető körben megtörtént. Fernando Alonso ugyanis nem tudott elindulni, miután az autóján ott maradtak a gumimelegítő paplanok. Ennek következtében a kétszeres F1-es világbajnok csak a bokszból rajtolhatott, volna, de végül erre sem került sor.
Ráadásul itt még nem volt vége, ugyanis a kör végén Csou Kuan-jünek leállt a motorja, és nem tudott időben felállni a rajtrácsra.
Emiatt újabb felvezető körre volt szükség, és a versenytáv egy körrel csökkent. A kínai újonc végül újra tudta indítani az autót, de a bokszból kellett indulnia.
A rajt után Verstappen megtartotta a vezetést, viszont a két Ferrari helyet cserélt. Sainz még a holland pilótához is közel került, de végül Leclerc hamar visszaelőzte őt. Russell maradt a negyedik, Hamilton viszont két pozíciót is rontott. Az egyiket Pérezzel szemben bukta el, aki szenzációs rajttal a nyolcadik helyre jött fel.
Verstappen viszonylag hamar kényelmes előnyre tett szert, viszont a Ferrarik nem távolodtak el egymástól. Olyannyira, hogy Sainz a nyolcadik körben megtámadta Leclerc-t, egy körrel később pedig már ki is fékezte, de az egyenesben a monacói pilóta visszavette a helyét.
Ami a zárkózókat illeti, Hamilton viszonylag hamar visszalőzte Albont, aztán Valtteri Bottas mellett is elment. Pérez sokáig a nyolcadik helyen maradt, de a tizedik körben megelőzte Mick Schumachert, hogy aztán Kevin Magnussent is maga mögé utasítsa.
Egy körrel később nem sok híja volt, hogy beküldjék a biztonsági autót.
A Lando Norris kiszorítása miatt már egyébként is büntetett Albon összeért Sebastian Vettellel a 6-os kanyarban, és a négyszeres világbajnok a kavicságyban kötött ki. Pár másodperc múlva azonban vissza tudott jönni, így a mezőny megúszta a Safety Cart.
Pérez ezt követően folytatta a felzárkózást. És Esteban Ocont is megelőzte, Russellt viszont már nem tudta utolérni. Hamilton viszont megakadt a Haasok mögött. A brit pilóta hiába támadta Schumachert, a német versenyző körökön át sikeresen védekezett. A 21. körben azonban kénytelen volt megadni magát, viszont azt elérte, hogy Hamiltonnak Magnussen ellen már ne legyen reális esélye az előzésre.
A sprintfutam második fele az élmezőnyben nem hozott izgalmakat. Verstappen megnyerte a versenyt, ami 8 pontot és rajtelsőséget ért a főfutamra. Mögötte Leclerc, Sainz, Russell, Pérez, Ocon, Magnussen és Hamilton lett az első nyolc sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj sprintfutamának élő közvetítésében! A 24 körös versenyen a pole-ból induló Max Verstappen mögül Charles Leclerc és Carlos Sainz rajtol, a Ferrari tehát nyomás alatt tarthatja a hollandot.
Az hétvége eddigi történéseit részletesen az alábbi linkekre kattintva olvashatják el:
Sergio Pérezt ugyanis utólag megbüntették a Q2-ben elkövetett pályaelhagyásért, így az akkori pozíciójába, a 13. helyre sorolták vissza. Ezzel a Q3-ról eredetileg kilenc etzredmásodperccel lemaradó Pierre Gasly 10.-ként indulhat, ám a franciának nem adtak esélyt a további előrelépésre.
Az első szabadedzés, valamint a Q1 és a Q2 tempója alapján akár az első sor sem volt elképzelhetetlen Lewis Hamiltonnak és George Russellnek, végül mindketten hibáztak a kvalifikáció hajrájában, ami az így 9.-ként induló Hamilton számára fájhatott különösen. Ezt egyébként az eddig remeklő Alpine és Haas használta ki, akik a 3-4. sort foglalják el a rajtrácson. Russell ráadásul figyelmeztetést is kapott a célegyenesen történő átsétálásáért, az időmérő után pedig érthetően csalódottan nyilatkozott a két brit.
Az időmérő utolsó percében mindhárom élen álló pilóta javított, végül rendkívül szoros végeredmény után a címvédő szerezte meg az első helyet.
A nap legjobb képeit ne felejtsék el megtekinteni, a koncentráló Esteban Oconra kattintva elérhető galériába folyamatosan kerülnek új képek:
---- separator ----gallery-content-type:b9dde11a-3e05-40bd-82d0-5e2ff46e0f3a---- separator ----A négyszeres világbajnok a tegnapi utolsó helyével karrierjében először nem jutott be zsinórban háromszor a Q3-ba, a műszaki hibákkal küszködő Norris-Ricciardo páros pedig a wokingiak legrosszabb időmérőjét zárta a 2018-as Abu-dzabi Nagydíj óta.
A tavalyi három, és az idei imolai sprintfutam után az ötödik ilyet rendezik meg Spielbergben. Az eddigi négyből kétszer (a holnap a mezőny végéről rajtoló) Valtteri Bottas, kétszer pedig Max Verstappen tudott nyerni, és jellemzően az első kör után kialakult a végeredmény a mezőny elejét tekintve.
Lewis Hamilton számára csak a 2021-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintkvalifikációja lehet szép emlék, amikor az időmérős kizárása után az 5. helyre zárkózott, a többi három esetben mindig visszaesett a brit. Imolában Leclerc lerajtolta Verstappent, ám a hajrában a holland visszelőzte a monacóit – kérdés, hogy a több előzési lehetőséget tartalmazó spielbergi pályán mire mennek egymással a felek.
A szél enyhült, a levegő 21, a pálya 35 fokos, esőfelhőnek a várakozásnak megfelelően nyoma sincs. A pilóták pályára hajtását pedig narancssárga füst kísérte.
Albon, Stroll, Latifi és Vettel választotta ezeket az abroncsokat, a többiek – így az első tíz helyezett is – a közepesek mellett döntött.
Elindult a mezőny a gumimelegítésre. Ne feledjük, hogy az első nyolc helyezett kap pontot, a mai végeredmény határozza meg a holnapi rajtsorrendet, és a bokszkiállás nem kötelező a következő 24 körben! Emlékeztetőül a mai rajtrács:
1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Sainz, 4. Russell, 5. Ocon, 6. Magnussen, 7. Schumacher, 8. Alonso, 9. Hamilton, 10. Gasly,
11. Albon, 12. Bottas, 13. Pérez, 14. Cunoda, 15. Norris, 16. Ricciardo, 17. Stroll, 18. Csou, 19. Latifi, 20. Vettel
A gumimelegítő paplanok is az Alpine-on maradtak, így hiába a nyolcadik rajtkocka, ez nem a spanyol napja lesz.
Érdekesen indul a sprintfutam, Csou Alfa Romeója megáll a célegyenes elején, így hiába vitték el Alonso Alpine-ját, egyelőre nem indulhat el a mezőny.
Leclerc nagyon meg akarta előzni Verstappent, ám ez a második helyébe került, néhány kanyarral később azonban már újra a monacói haladt a második helyen.
Alonsót a garázsba tolták, Csou elrajtolt a bokszból.
Már a 8. a mexikói, Hamilton azonban a 11. helyre csúszott vissza. Gasly az első kanyarban kipördült Latifi által, így most csak Csou van mögötte.
Két másodperc felett már a holland előnye, Sainz és Leclerc között viszont néhány tized van csak. Hamilton közben visszaelőzte Albont.
Az 5. helyért is nagy a harc, a dán azonban túl optimista volt, így ideiglenesen ellógott a francia. Norris és Albon között közben nagy csata zajlik, a szabályosságát még vizsgálják később.
Nem vonakodik attól a spanyol, hogy harcra kényszerítse Leclerc-t, ám egyelőre a monacói van előrébb.
Sainz nagyon agresszív, de még mindig a harmadik helyen ragad, pedig gyorsabb lenne csapattársánál. Verstappen így már közel három másodperccel lógott meg.
A két Haas továbbra is pontszerző helyen halad, Pérez azonban már a 7. helyen halad. Albon közben 5 másodperces büntetést kapott a Norris elleni korábbi manőveréért.
Schumacher ellen bravúr kellett, Magnussent azonban könnyebben előzte meg a mexikói, így már Ocont üldözheti – egyelőre másodpercen kívül.
A német ki is pörgött a kavicságyba, ám ki tudott jönni onnan.
Oconon is átlépett, a francia nem ellenkezett túlságosan. Russell messzinek tűnik a mexikói számára, közel hat másodperc a hátránya.
Az utolsó pontszerző helyért folyik, ám egyelőre tartja magát a német.
Magnussen miatt használhatja a DRS-t, így Hamilton nem tud elmenni mellette. Hátul Stroll zárkózik, már a 14.
Már közel három másodperc a monacói előnye – éppen annyi, amennyi a lemaradása Verstappennel szemben. Hamilton továbbra is tanácstalan.
Hiába bújt már be sokadszor Schumacher mellé, nem tudja megelőzni őt, akit Magnussen továbbra is segít.
Ellógott egy másodpercen kívülre a csapattársától, így Hamiltonnak nagyobb esélye lesz.
Magnussen magára figyelt, így azonban Schumachert már semmi nem segítette abban, hogy megtartsa a pozícióját Hamiltonnal szemben. Még két kör.
Egy körrel a vége előtt kihívják a németet a bokszba.
Nem változott az első négy sorrendje: a holland mögött Leclerc, Sainz és Russell zárt.
Az ötödik helyre jött fel a mexikói a Red Bull-lal, mögötte Ocon, Magnussen és Hamilton szerzett pontot. Schumacher és Bottas csatázott még a 9. helyért, ám mivel a finnt visszasorolják majd, lényegében mindegy volt, megtartja-e a német a pozícióját – megtartotta.
A kezdeti izgalmak után lecsillapodott az élmezőny (elsősorban a Ferrari), és biztonságra mentek. Holnap azonban ezt ne várjuk a háromszor ilyen hosszú futamon, amin az eső is szerepet kaphat.
Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk.