A Q1 és a Q2 alapján akár az első sorba kerülés sem tűnt reménytelennek a Mercedes számára az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén, ám a Q3-ban előbb Lewis Hamilton, majd George Russell is falhoz vágta az autóját, így előbbi a tizedik, utóbbi pedig az ötödik helyen zárta a kvalfikációt. Hamilton elárulta, hogy azért is érinti fájdalmasan a hiba, mert végre esélyük volt harcolni a Ferrarival és a Red Bull-lal.
„Kicsit fáj ugyan, de jól vagyok.
Nagyot csalódtam magamban, elnézést kérek a keményen dolgozó csapatomtól
– vallotta be Hamilton a Sky Sportsnak. – Sosem jó összetörni az autót, most ráadásul váratlanul a top 3-ért harcolhattunk volna. Nem tudom, mi történt, hirtelen megindult az autó hátulja a 7-es kanyarban. Nagy pozitívum, hogy ilyen közel voltunk [a két élcsapathoz], ám ilyen hátulról nehéz lesz harcolni [velük]. A holnapi sprintfutamon remélem, feljebb tudok zárkózni."
Csapattársa, George Russell szerencsésebb volt abból a szempontból, hogy ő már túl volt egy értékelhető gyors körön, aminél a hajrában az Alpine és a Haas pilótái sem tudtak jobban teljesíteni. Az ötödik hellyel ezzel együtt érthetően nem volt maradéktalanul elégedett a brit.
„Elnézést kérek a csapattól és a srácoktól a garázsban, ki kell vizsgálnunk a károkat. Meg lehetett volna a negyedik hely, mert egy tizeddel jobb körön voltam, mint korábban. Azt hittem, a harmadik helyre is lehet esély, de valószínűleg nem sikerült volna. Vannak pozitívumok is, hiszen a mi fejlesztéseink is beváltak, a Ferrari és a Red Bull pedig valószínűleg biztosra ment a padlólemezével, ez pedig kedvez nekünk – nyilatkozta Russell. –
Csapatként ez volt az évben a legjobb kvalifikáció, végeredményben viszont nem éppen, de ez az autóversenyzés.
Lewis szinte szárnyalt ma, én viszont talán nem jó irányban mentem el a beállításokkal, a futamra azonban jó a pozícióm. Jellemzően jobb a versenytempónk, mint az időmérős, és határozottan versenyben vagyunk az élbollyal. Fizikálisan rendben vagyok, azonban picit aggódom, hogy teljesen rendbe lehet-e hozni a kocsit."