A két héttel ezelőtti ausztriai viták után most Franciaországban is láthattuk, ahogy valaki áldozatául esik az FIA fehér vonalas idei szigorának. Mick Schumacher az időmérő edzés első felvonásának hajrájában a kelleténél szűkebben fordult el a 3-as kanyarban. Elmondása szerint mindhárom szabadedzésen így vette a jobbost, és az FIA egyszer sem jelezte neki, hogy nem kéne. Csak az időmérőn, amikor már mindegy volt - derült ki az M4Sport oldaláról.
A versenyirányítás hamar törölte Schumacher 11. helyet érő 1:33,114 másodperces idejét, ám arra már nem volt ideje a németnek, hogy újabb kört kezdjen, így a Q1-ben búcsúzott. 19.-ként, miközben csapattársa, Kevin Magnussen a Q3-ig menetelt.
Nem éreztem úgy először, hogy kimentem volna. De vannak kamerák, amik a pályát figyelik, és ha azokon látszik, hogy kint vagy, nincs miről vitatkozni
– mondta Schumacher.
Csapatmenedzsere, Peter Crolla megerősítette, valóban nem tehettek sokat.
Normál esetben van három-négy perced tisztázni az esetet. Nálunk már egy perccel később jöttek a képek oldalról-hátulról, amiken látható volt, hogy Mick a teljes autójával letért jobbra, szóval sajnos nem tudtunk vitatkozni
– idézte az Auto Motor und Sport.
Schumacher azonban nem is ezt nehezményezte, sokkal inkább azt, hogy az FIA a szabadedzéseken nem szólt rá, hogy szabálytalanul veszi a kanyart, csak az időmérőn törölte a körét.
Sosem kaptam figyelmeztetést. Talán ezúttal egy kicsit túl sok volt
– mondta. Bosszúságának fő okát a 19. hely jelenti, amiből a büntetések után a rajtrácson a 17. pozíció lesz vasárnap. A pontszerző sorozat folytatása onnan nem lesz egyszerű.
Kézenfekvő megoldás lenne a Haas részéről, ha a hátrasorolt Kevin Magnussen után Schumachernél is kihasználnák a helyzetet egy motorcserére. Az ezzel járó büntetés Schumacher esetében is csak futamok kérdése, a korábbi hibák és balesetek miatt nincs esélye megúszni azt. A rossz rajthelye miatt most „ingyen" büntetést vállalhatna.
Erre azonban az Auto Motor und Sport szerint nem kerül sor, mégpedig azért, mert a Haasnak nincs elegendő motorja a helyszínen.
A Haasnál egyébként úgy látják, Schumacher Magnussenhez hasonlóan a legjobb tízbe kerülhetett volna. A dán azt is elárulta, hogy ő Carlos Sainzhoz hasonló taktikát követett az időmérőn, és leginkább a csapattársa miatt akart eljutni a Q3-ig. „Az volt a tervünk, hogy ott szélárnyékot adok Micknek."
Schumachernek nem maradt más választása, mint előretörni. „Most sokat kell előznünk. A DRS erre lehetőséget biztosíthat" – mondta.